TESTFACTOR

Most végre ki­de­rült, hogy mi a fon­to­sabb az egész­ség­hez: az alvás vagy az edzés

Nagy kér­dés, mi le­gyen, ha későn fe­küd­tél le, és haj­nal­ban kell kel­ned ahhoz, hogy be­fér­jen na­podba a sport. Vajon jót te­szel ma­gad­dal, ha így is el­mész az edzésre? Vagy jobb lenne, ha in­kább tes­tedre hall­gat­nál és vissza­alud­nál?

Az egészséges életmódhoz ideális esetben a rendszeres edzés és az elegendő alvás is hozzátartozik – természetesen az egészséges étrend mellett. A legjobb lenne, ha nem kellene választanod közülük, mivel akármelyiket is hagyod ki, a másikban sem leszel teljes értékű.

Fotó: Pinterest

Ha túlságosan későn fekszel le, felborul az alvás-ébrenlét ciklusát szabályozó úgynevezett cirkadián ritmus, és akkor mész edzeni, amikor a szervezeted számára még éjszaka van, és aludni szeretne. Sajnos így nem lesz olyan hatékony az edzésed, mert az izomsejtek is akkor teljesítenek és regenerálódnak jobban, amikor a szervezeted nappalt érez.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az elegendő alvás az edzés közbeni sérülések veszélyét is csökkenti. Az alváshiány viszont rontja az immunrendszer teljesítményét, ha pedig megbetegszel, akkor aligha tudsz sportolni. A kevés alvás hízáshoz és egyéb egészségügyi problémákhoz – például akár szívbetegségekhez és cukorbetegséghez is - vezethet, épp azokhoz a bajokhoz, amelyeket a sport segít elkerülni.

A másik oldalról viszont a rendszeres edzés pihentetőbb alváshoz segít hozzá – legalábbis, ha nem közvetlenül lefekvés után pörgeted fel magad vele.

Fotó: Pinterest

Vagyis a legjobb, ha nem kell választanod az egészséges életmód két alappillére között, hiszen egymást támogatják, az étrendeddel együtt. Inkább feküdj le korábban, vagy találj másik időpontot az edzésre, esetleg alakítsd át teljesen a napirendedet, hogy minden beleférjen.