FITTFAZÉK

Mondj nemet a szén­hid­rátra! Ké­szíts kó­kusz­ma­ka­ront

A ma­ka­ron az egyik leg­kifi­no­mul­tabb süti. Saj­nos ret­tentő drá­gán mérik a cuk­rász­dák­ban. A leg­na­gyobb baj vele mégis az, hogy bor­zasz­tóan édes, mert na­gyon sok cukor van benne. Ott­hon mind­ezt meg­old­ha­tod.

Ez a mennyei, puha sütifalat épp annyi csokit és kókuszt tartalmaz, amennyi a tökéletességhez szükséges. 

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mindenféle diétába beleillik: Az alacsony szénhidráttartalmú, csokoládéval csorgatott kókuszos makaron még glutén-, mag- és cukormentes is.

Ha elkészíted, olyan sikeres lesz, hogy jobb, ha rögtön dupla adagot sütsz belőle. Mivel a hozzávalók közé tartozik 4 tojásfehérje is, remek alkalom, hogy felhasználd a megmaradt tojásfehérjéket. Így nem kell lefagyasztani őket.

Sütés idő: 25 perc.

Hozzávalók 18 darabhoz:

  • 4 nagy tojásfehérje
  • 1/3 csésze stevia (vagy kristályos eritrit)
  • 2 csésze finomra reszelt, cukrozatlan kókusz
  • 10 dkg steviával édesített fekete csokoládé

Elkészítés:

1. A sütőben a rácsot helyezd középre. Melegítsd elő a sütőt 150 Celsius-fokra. Bélelj ki sütőpapírral 2 lapos tepsit.

2. Egy közepes habverő tálban verd föl a tojásfehérjéket az édesítővel. Forralj vizet egy lábasban. Vedd kicsire a hőt, és a tojásfehérjés tálat helyezd fölé. Kézi mixerrel, alacsony fordulaton verd 5 percig. Ezután válts közepes sebességre, és folytasd a keverést további 6 percig, míg a tészta fel nem melegszik. Vedd le a gőzölgő vízről, és magas fordulaton kavard tovább, míg a tojásfehérje le nem hűl.

Eközben a címlapon

3. Óvatosan forgasd bele a reszelt kókuszt.

4. Egy kerekded evőkanállal merj ki makaronnyi falatokat a tésztából, és helyezd a sütőpapírra. Hagyj a sütik között 2-3 cm távolságot. Ha szükséges, ujjaddal tökéletesre formálhatod a halmocskákat.

5. Süsd 23-25 percig, vagy míg meg nem szilárdul, és szép világos barna színt nem kap. Akkor finom, amikor belül lágy marad. Ha kész, szedd rácsra, és hagyd tökéletesen kihűlni.

6. Olvaszd meg a csokoládét egy tálban, melyet gyöngyöző víz fölé helyezel. Kavargasd közben simára. Hagyd kissé kihűlni. Ez 3-5 perc lesz.

7. Tedd a sütiket sütőpapírra, és kanállal szitálva vagy zacskóba töltve csorgasd meg az olvadt csokival.

8. Takarás nélkül, egy rétegben, tedd hűtőbe 20 percre. Rakd át egy alacsony falú tartóba, és lefedve tárold hűtőszekrényben. Akár 4 napig is eltartható így. Tálalás előtt hagyd szobahőmérsékletre felengedni.

1 makaron tartalmaz:

  • kalória: 24.3
  • zsír: 1.33 g
  • szénhidrát: 1.18 g
  • rost: 9 g
  • fehérje: 2.51 g

Ez az édesség is cukor nélkül készült. A banános kókuszszelet receptjét pedig, mely szintén diétás, ITT olvashatod.