Létrehozva: 2018.10.04.

Mobilra költöznek a reklámújságok

Minden család havonta több mint 2 kiló, évente 26 kilónyi áruházi reklámújságot kap a postaládájába! Van, aki utálja, van, aki szereti ezt, de az biztos, hogy ez nagyon környezetszennyezõ. Ezért is akarja a kormány jelentõs díjemeléssel visszaszorítani a környezetet terhelõ, sok ezer tonnányi papírhulladékot jelentõ akciós újságokat január 1-jétõl. Bár a cégek hallgatnak, csendes lépéseik beszédesek: egyre többen fejlesztenek mobilalkalmazást reklámújsággal.

Komoly változás a láthatáron: 2019. január 1-jétől a jelenlegi kilónkénti 84 forintos környezetvédelmi termékdíjat 304 forintra emelné a kormány, ettől pedig, akárcsak a nejlonzacskók visszaszorításával, jelentős környezetvédelmi és vásárlási változás várható.

 

A lapozás illúzióját is megadják a neten

Számos áruházláncot megkérdeztünk, mit terveznek a várható rendelet kapcsán. Hagynak mindent a régiben, a plusz költséget pedig a hirdetőkre és a vásárlókra hárítják? Csökkentik a jelenlegi reklámújság méretét? Ritkítják a megjelenést? Átváltanak magazinra, melyre nem vonatkozik a környezetvédelmi termékdíj, ám a kiadvány több mint felét tartalomnak kell megtöltenie, nem pedig hirdetéseknek? Postaláda helyett e-mailfiókba, a honlapjukra vagy saját mobil alkalmazásban továbbítják a korábbi, papír alapú reklámújságot? Ám hiába kerestünk meg mintegy fél tucat áruházláncot, egyelőre egyikük sem kívánt nyilatkozni.

Ugyanakkor egyre több reklámújság-portál található az interneten, ahol rengeteg kiadvány kényelmesen áttekinthető. Van, ahol még a lapozás látványának és hangjának illúziója is megvan! Ráadásul egyre több cég fejleszt saját mobilalkalmazást reklámújsággal, bevásárló listával, áruházkeresővel, illetve házhoz szállítási lehetőséggel.

 

Személyre szabott e-reklámújságoké a jövő

Béres Szilárd kommunikációs szakember szerint elkerülhetetlen a változás, mellyel mindenki csak nyer.

„A reklámújságok hatékonysága jelentősen csökkent az elmúlt években. Rengeteg a szemétben landol, sok helyen már nem lehet a postaládába dobni, és a cégeknek sincs konkrét adata arról, hány emberhez is jutnak el így. A várható környezetvédelmi termékdíj-emelés egyik logikus velejárója, hogy sok cég kevesebbet nyomtat és csak az áruházaiba tesz majd ki reklámújságot, a postaládákba nem. Az így felszabaduló pénzből pedig saját internetes alkalmazásra, boltra költhet” – magyarázza a szakember.

Hamarosan olyan elektronikus reklámújságok készülhetnek, melyekről, az általunk önkéntesen megadott adatok alapján úgy érezhetjük, kifejezetten nekünk készülnek!

 

A nemünknek és az életkorunknak megfelelő színvilág és betűtípus, illetve a személyes hangvétel mellett olyan hirdetéseket, akciókat kapunk, amelyek valóban érdekelnek, érdekelhetnek bennünket, nekünk szólnak. Pont, mint a békebeli hentes, aki név szerint ismerte a vevőit és tudta, ki, mit szeret, kinek mit érdemes ajánlania. S ahogy a lépcsőházban összefutó két háziasszony arról beszélget, ki mit vett és mit készít belőle, ugyanúgy lehetőség lesz gombnyomással megosztani ismerőseinkkel a legjobb ajánlatokat, melyeket kommentálhatunk is. Ráadásul születésnapi vagy névnapi ajándékokat, extra kedvezményeket, kuponokat is kaphatunk a cégektől, így még inkább fontos, megbecsült vevőjüknek érezhetjük magunkat – példálózik a szakember, aki szerint a technológia arra is képes, hogy akkor kapjuk meg a nekünk szánt elektronikus reklámújságot, amikor leginkább van időnk megnézni.

 

Megosztja az embereket a várható változás

Sokan szeretik a reklámújságokat, bejelölik, mit akarnak megvenni, s azzal indulnak vásárolni. Ám szép számmal vannak, akik egyáltalán nem vagy csak módjával kérnek reklámújságot, mert csak egy-két boltba járnak vásárolni.

Imre Zsuzsanna: „Örülnék, ha nem lennének, rengeteget dobálnak be. Nagyon sok szemetet kapunk, kéretlenül. Ha valakit érdekelnek az akciók, megnézi a boltban, ahol úgy is kiírják, hogy mi akciós. Az üzletek elé is van rakva a szórólap, az is bőven elegendő lenne.”

Kajáti Ágnes: „Nagyon sok reklámújságot kapunk, s nagy része felesleges. Jó megoldásnak találnám, ha bizonyos helyekre kihelyeznének akciós újságokat és az venné el onnan, akit ténylegesen érdekel, így a többség nem kapna egy csomó papírhulladékot.”

Seres Béla: „Nekem számít, hogy mi akciós, mindig megnézem az akciós újságokat. Ha teljesen megszűnik a papír alapú, akkor hiányozni fog.”

Ez is érdekelhet

origo.hu

Elképesztő dolog derült ki Ukrajnáról, erre nem gondolt senki

origo.hu

Hatalmas öröm érte a súlyos beteg Katalin hercegnét

borsonline.hu

Ábel Anita: „Roberto azért szeret, amilyen ember vagyok”

ripost.hu

Házasság első látásra: Csabi reagált a róla és Bogiról elterjedt pletykákra

magyarnemzet.hu

Orbán Viktor elmondta, mit gondol a Magyar Péter-ügyről

origo.hu

Az operatőrét agyonlövő Alec Baldwin rátámadt egy nőre, aki gyilkosnak nevezte - videó

lakaskultura.hu

Modern városi milliő a 13. kerületben: skandináv stílus, retróval fűszerezve

ripost.hu

Mennyire vagy művelt? 10 emberből 9 nem tudja ezeknek a szavaknak a jelentését

ripost.hu

Fülöp herceg az első pillanattól óva intette a királyságot Meghantől

ripost.hu

Súlyos doppingbotrány, Kapás Bogi olimpiai érmet kaphat utólag

ripost.hu

Kőkemény helyesírási teszt: ha ezt hibátlanul kitöltöd, az emberek 1 százalékához tartozol

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Mutatjuk a gyermekvédelmi törvénycsomag pontjait, komoly szigorítások léphetnek életbe

INSIDER

Követői tették helyre a hazugsággal kampányoló Magyar Pétert

INSIDER

Luxusterepjárót állított Karácsony Gergely a Blaha közepére

INSIDER

Akár tíz évre is börtönbe kerülhetnek a hídpénzbotrány elkövetői

INSIDER

Nem tudta kifizetni 20 milliós adósságát, láncra verve tartották

INSIDER

Holtan találtak rá az eltűnt nyíregyházi négygyermekes anyára

INSIDER

Szívszorító: anyák napját szervez a 15 évesen elhunyt Dominik édesanyja

INSIDER

Karácsony Gergelyen erőt vett a kapuzárási pánik