INSIDER

Miért vizsgálja még mindig 60 nyomozó a Hableány tragédiáját?

Hihetetlen munkát végeztek a magyar és a koreai mentőalakulatok, búvárok, katasztrófavédelmisek, rendőrök és civil segítők az elmúlt két hétben, amióta május 29-én, szerdán 21 óra 5 perckor a Hableányt elgázolta a Dunán a Viking Sigyn szállodahajó.
  • Szerző: Ripost

Hatvanfős nyomozócsoport dolgozik azon, hogy felderítse, pontosan hogyan történt a Hableány tragédiája és ki a felelős. Attól fogva, hogy a hajót kiemelték a Dunából, már az övéké és a helyszínelőké a főszerep. A tragédia okai körül még mindig sok a tisztázatlan körülmény, ezért a munka nem áll meg: még négy áldozatot keresnek, és a nyomozás is folyik, hatalmas erőkkel.

Az elmúlt két hét számokban

  • A Hableány 40 tonna összsúlyú, 27,25 méter hosszú, 4,8 méter széles sétahajó. Maximális sebessége 19 km/óra, maximális befogadóképessége 150 fő
  • A baleset pillanatában 35 személy tartózkodott a fedélzeten, 33 koreai, a matróz és a kapitány.
  • 9 méter mélyre süllyedt a Dunában
  • Kiemelését 100 szakember segítette a folyón lévő hajókról és csónakokról, valamint a Margitszigeten lévő műveleti központból, további 100 rendőr biztosította a Margit híd környékét.
  • Kiemelése 6 órán át tartott.
  • A balesettel kapcsolatban 16 térfigyelő kamera felvételeit nézték át.
  • Az ügyben 230 embert kérdeztek ki, 66 tanút és egy gyanúsítottat hallgattak ki.
  • A 124 órányi kihallgatást 60 nyomozó végezte
  • A nyomozók eddig 6180 munkaórát töltöttek a baleset okainak feltárásával.
  • A nyomozók 2 terrabájt elektronikus információt foglaltak le és vizsgálnak át.
  • A szemlék során 4896 digitális felvétel készült.

Már a zuhanás megölhette az utasokat

Rettenetes részletekről árulkodik a Hableány roncsa. A hajó teste jól láthatóan minden oldalán sérült, nemcsak ott, ahol a Viking Sigyn belecsapódott. Ez pedig úgy következhetett be, hogy a szállodahajóval való ütközés után még legalább egyszer megpördült a saját hosszanti tengelye körül, és ezután süllyedt le a Duna mélyére. Ott a gerincén, az eredeti haladási irányában, dél felé nézve állt meg. A benne utazóknak esélyük sem volt a menekülésre: a sétahajó tehetetlen teste úgy forgatta meg őket, akár egy centrifuga, miközben a Duna jéghideg vize beömlött az utastérbe. Valószínűleg már zuhanás közben többen meghaltak.