ÉLETMÓDI

Menekülj, ha ezt tapasztalod a párkapcsolatodban!

Cikkünk segítségével kiderítheted, hogy káros, mérgező kapcsolatban élsz-e.
  • Szerző: Ripost

Miközben ránézésre úgy gondolnánk, hogy a körülöttünk élők kapcsolata maga a tökély, belül sokszor őrlődünk, hogy a miénk valamiért nem stimmel, és hogy talán bennünk van a hiba. Pedig a látszat gyakrabban csal, mint gondolnánk, és valójában az emberek sokkal nagyobb része él kiüresedett, gondokkal terhelt, haldokló házasságban, mint ahogyan feltételeznénk.

Kérdés az, hogy amit nehézségnek hiszünk, az valójában természetes és áthidalható probléma, esetleg egy szerelem vége, vagy netán sokkal rosszabb: egy mérgező és kártékony helyzet.

1. Miért fontos tisztán látnunk?

Minden szakítás és minden kapcsolati gond megviseli az embert, fájdalmas, szorongató érzéssel tölt el. Egyes viszonyok azonban sokkal hosszabb távon pusztítanak, mint ameddig maga a kapcsolat tart. Éppen ezért hasznos őszintén szembenéznünk azzal, vajon lelki biztonságban vagyunk-e a helyzetünkben.

2. Mit okoz egy mérgező kapcsolat?

Legtöbb esetben szorongással, mély és állandósult feszültséggel, kisebbségi érzéssel és önváddal párosul. A legrosszabb, hogy az érintett fél elveszíti önbecsülését, ez pedig még bőven a kapcsolat vége után is komoly terhet ró rá.

3. Honnan ismerjük fel, ha lépni kell?

A kártékony, mérgező kapcsolatoknak vannak olyan tipikus jegyei, amiket a benne élő gyakran észre sem vesz, esetleg megmagyaráz magának, és mivel általában önmagát okolja, ezért nem is mer mozdulni belőle. Tesztünk segítségével felismerheted, hogy aggódnod és lépned kell-e!

Válaszolj őszintén a kérdésekre! LAPOZZ!


Válaszolj őszintén a következő kérdésekre és kijelentésekre igennel vagy nemmel:

  1. Úgy érzem, a nehézségekről és problémákról főként én tehetek.

  2. Folyamatosan próbálok jobb, ügyesebb és szebb lenni, de úgy érzem, hogy ez mégsem elég.

  3. Úgy érzem, kudarcot vallottam, és ez szorongással tölt el.

  4. Nem hiszem, hogy alkalmas lennék boldog párkapcsolatra, kezdek beletörődni, hogy ez az, amit érdemlek.

  5. Magányosnak és kevésnek érzem magam a kapcsolatomban.

  6. Olyan, mintha a saját életemben és párkapcsolatomban mellékszereplő lennék.

  7. Gyakran érzem azt, hogy alkalmazkodom, de még sincs benne köszönet.

  8. Elveszettnek, tanácstalannak és bizonytalannak érzem magam.

  9. Nem érzem magamat nőnek.

  10. Kétségeim vannak, hogy szerethető vagyok-e még.

  11. Olyan, mintha folytonos készültségben kellene lennem kapcsolatomban, mert bármelyik pillanatban történhet valami rossz.

  12. Már nem vagyok biztos benne, hogy ki is vagyok valójában, milyen az igazi énem.

Ha mindössze 1 vagy 2 kijelentéssel értesz egyet, akkor még nem szükséges aggódnod, hiszen rossz időszakai, nehéz periódusai mindannyiunknak bőven lehetnek. Azonban minél több "igen" választ adtál, annál bizonyosabb, hogy olyan helyzetben vagy, amelyből saját érdekedben, saját lelki épséged megóvása és helyreállítása miatt minél hamarabb jobb kilépned. Így van a legnagyobb esélyed arra, hogy újra magabiztos, önmagával harmóniában és belső egyensúlyban élő nő lehess!