KÜLFÖLD

Meg­rázó fotók, így néz most ki a le­om­lott ge­no­vai ha­lál­híd

A híd nyá­ron om­lott le, mi­köz­ben autók ha­lad­tak át rajta. A ka­taszt­rófa több mint 40 ha­lá­los ál­do­za­tot kö­ve­telt.
  • Szerző: Ripost
Fotó: Europress - AFP/Marco Bertorello
Fotó: Europress - AFP/Marco Bertorello
Fotó: AFP

Megkezdődött az augusztus közepén leomlott genovai Morandi-híd lebontása pénteken, elsőként a roncs középső elemét távolítják el. A szerkezet helyére a tervek szerint a jövő év tavaszára emelnek új hidat.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Lassúnak és látványosnak ígérkezik a Morandi-híd "szétdarabolása". A bontási munka előkészítése december óta tart. Acélszerkezetekkel megerősítették a hídroncsot tartó, több ponton 90 méter magas lábakat, és rögzítették a híd egyben maradt részeit is, hogy a bontás során ne veszítsék el egyensúlyukat.

Fotó: Europress - AFP/Marco Bertorello
Fotó: Europress - AFP/Marco Bertorello
Fotó: AFP

A hídroncs bontását a szerkezet egyben maradt, nyugati részén kezdték el, amely távolabb esik a híd alatt sorakozó - már az omlás után kiürített - lakóházaktól, amelyeket szintén le fognak bontani. A híd keleti, az omlás miatt csonkban maradt részét nem bontják szét, hanem felrobbantják.

A bontás ütemezését az időjárás határozza meg, de az előzetes tervek szerint a Morandi-hidat legfeljebb féléven belül teljesen lebontják, és ezzel egy időben megkezdődnek a helyén emelendő új híd építési munkái is.

Marco Bucci, Genova polgármestere, a hídépítésért felelős kormánybiztos bejelentette, hogy a város új hídja év végére elkészül, de a hivatalos avatást 2020. április 15-én tervezik. Megjegyezte, hogy az új híd új nevet is kap majd, amelyet egyelőre nem közöltek.

Az 1967-ben emelt - a tervezőjéről, Riccardo Morandiról elnevezett - híd (vagy más nevén Polcevera-viadukt) keleti része tavaly augusztus 14-én napközben omlott le, miközben 35 autó haladt át rajta. A több mint egy kilométer hosszú hídból egy 200 méteres darab lezuhant. A katasztrófának negyvenhárom halálos áldozata volt. Az eddigi hatósági vizsgálatok szerint a híd elsősorban a hiányos karbantartás miatt omlott le.

Eközben a címlapon

A genovai bíróságon csütörtökön kezdődött el az előzetes bizonyítékfelvételi eljárás. Az ügyészség 20 személy ellen emelt vádat, köztük vannak az érintett autósztráda-társaság mérnökei és ennek a híd karbantartásáért felelős szakemberei is - írja az MTI.