kulcsár edina
A budapesti dugók felszámolását, legalábbis a belvárosi forgalom csökkenését várják attól az új, Buda és Pest közötti útvonaltól, aminek része lesz az új Duna-híd. A Dél-Budát és Csepelt összekötõ új híd az Illatos út és a Galvani út között épül, közvetlen kapcsolatot teremtve Újbuda és Ferencváros között, egyúttal bekapcsolva a dél-pesti közlekedésbe Csepelt.
Száz évre építik az új Duna-hidat. A budapesti dugók felszámolását, legalábbis a belvárosi forgalom csökkenését várják attól az új, Buda és Pest közötti útvonaltól, aminek része lesz az új Duna-híd. A terveket már elfogadták, a hídszerkezet megépüléséről, annak ütemezéséről az
engedélyezési tervek elkészítése után hoznak döntést.
„Az új Duna-híd 100 éves élettartamra készül, vagyis hosszú távon ki kell szolgálnia a közlekedési igényeket” – tájékoztatta a %Ripost%-ot a Budapesti Közlekedési Központ sajtóosztálya. – „Ezért volt szükség arra, hogy olyan hídszerkezet tanulmányterv készüljön, ami alkalmassá teszi a hidat kötöttpályás közlekedésre, például villamosvonal kialakítására is, a térségi fejlesztések kapcsán átalakuló forgalmi igényeknek megfelelően. Tehát a híddal együtt nem épül új villamosvonal, ám a későbbiekben ennek semmi akadálya nem lesz.”
A Dél-Budát és Csepelt összekötő új híd az Illatos út és a Galvani út között épül majd, közvetlen kapcsolatot teremtve Újbuda és Ferencváros között, egyúttal bekapcsolva a dél-pesti közlekedésbe Csepelt. Ehhez persze meg kell épülnie a Csepelen átvezető útnak és egy másik, jóval kisebb hídnak a Duna ráckevei ágán.