BIZARR

Piacra dobták a muszlim Barbie-t

A Mat­tel 1959-ben pi­acra do­bott ba­bája azon­nal ha­tal­mas siker lett. Azóta szám­ta­lan vál­to­zata je­lent meg, most pedig meg­ér­ke­zett a musz­lim fej­ken­dőt vi­selő Bar­bie is... Kér­dés, hogy for­gal­maz­ható lesz-e azok­ban az or­szá­gok­ban, ahol tilt­ják a hidzsáb nyil­vá­nos vi­se­lé­sét? És lesz-e az egész tes­tet el­fedő bur­kás Bar­bie?
címkék:
  • Szerző: WM

A „Sheroes” nevű kollekció, ami az angol „she” (az ő személyes névmás női megfelelője) és „heroes” (hősök) szavakból tevődik össze, a Mattel legújabb Barbie babás szériája. Ennek a kollekciónak a legújabb darabja a hidzsábot viselő Barbie.

A hidzsáb arab szó, jelentése: takaró, így nevezik a nők haját, nyakát és dekoltázsát letakaró fátylat, amit a muszlim nők és lányok hordanak kamaszkortól, nyilvános helyeken.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az első muszlim Barbie-t Ibtihaj Muhammad amerikai kardvívó alakjára alkották meg. Muhammad volt az első amerikai sportolónő, aki hidzsábot viselt egy olimpián, erre a tavaly Rióban megrendezett ötkarikás játékokig kellett várni. A Mattel cég hétfőn mutatta be a legújabb Barbie-t, amelynek alkalmából elmondták: nagyon nagy megtiszteltetés számukra, hogy Ibtihaj Muhammad elfogadta a korábbi felkérésüket. A játékgyártó cég szerint Muhammad nők milliót inspirálja abban, hogy ledöntsék az előítéletekből fakadó határokat. A sportoló sem fukarkodott a pozitív jelzőkkel, a kardvívó szerint hatalmas megtiszteltetés, hogy kislányok milliói játszhatnak majd olyan Barbie-val, amely fejkendőt hord…

De vajon egy francia kislány beviheti-e magával az iskolába a „muszlim Barnie-ját? Hiszen ott betiltották az olyan öltözéket az iskolákban, amin keresztül a hallgatók feltűnően megjelenítik vallási hovatartozásukat.  

Hidzsáb a chatelő programokban

A becslések szerint világszerte 550 millió nő hord fejkendőt, ennek ellenére egyik cégnek sem jutott eddig eszébe, hogy a telefonokba vagy a chatelő programokba hidzsábos nőket ábrázoló hangulatjelet telepítsenek. Az ötlettel először a 16 éves bécsi diáklány, Rayouf Alhumedhi kereste meg az Apple-t vezetőit, akiket hamar sikerült meggyőzni. Idén ősszel már több százmillió felhasználó tapasztalhatta az újítást. Az esetnek akkora nemzetközi visszhangja lett, hogy az amerikai Time magazin a világ legbefolyásosabb tinédzserei közé választotta a szaúd-arábiai születésű lányt 2017-ben. 

Eközben a címlapon
címkék: