MANI

M7-es: je­len­tős köz­le­ke­dési be­ru­há­zást adott át az Eu­ro­asz­falt

Az 1,36 mil­li­ár­dos, át­fogó fej­lesz­tés meg­nö­velte az érdi le­járó ka­pa­ci­tá­sát: töb­bek közt kör­for­ga­lom épült, és négy­sá­vo­so­dott az au­tó­pá­lyá­ról le­ve­zető út.

Befejeződött az M7-es autópályán Érdnél az Iparos úti csomópont átépítése, melyen a mára 65 ezresre növekedett város budapesti forgalmának jelentős része zajlik.

T. Mészáros András, Érd polgármestere elmondta, az átfogó fejlesztésnek köszönhetően jelentősen bővült a csomópont áteresztő kapacitása. Megszűnnek a csúcsidőben általában több száz méteresre duzzadó kocsisorok, melyek eddig alaposan megnövelték a fővárosba való bejutás menetidejét.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a csomópont áteresztő képessége várhatóan 20-25 százalékkal nő. Loppert Dániel ezen fejlesztést összekapcsolta a korábban megnyitott M7-M0 törökbálinti csomóponti ággal, ami szintén kiemelten fontos a dugók megszüntetésében.

Dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa arról beszélt, hogy a következő 5 évben hozzávetőleg 80 milliárd forint áll rendelkezésre a megyében a mostanihoz hasonló fejlesztések folytatására.

A környező utcák is megújultak, bővült a lehajtó

A kivitelező Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. a projekt során

Eközben a címlapon
  • kétszer két sávosra bővítette a 8103-as utat (Iparos út) az M7 autópályától a Törökbálinti útig teljes pályaszerkezetet is végrehajtva az érintett 650 méteres szakaszon,
  • megépített egy kiemelt sarokirányos körforgalmú csomópontot,
  • 120 méter hosszan kétsávosra bővítette az M7-es Budapest felőli lehajtóját,
  • bővítette és felújította az M7-es csomóponti ágait,
  • kétsávosra bővítette az Aszfaltozó utca, a Kádár utca és a Sóskúti út kapcsolódó szakaszait, korszerűsítette az Iparos út kapcsolódó északi szakaszát és a Bajcsy-Zsilinszky út kapcsolódó déli szakaszát, továbbá átépítette a Hegesztő utcát,
  • négy új buszmegállót és forgalomterelő szigeteket, gyalogos átkelőket épített,
  • valamint kialakított négy darab összehangolt jelzőlámpás csomópontot.

A SPAR is beszállt a finanszírozásba

A kivitelezés nettó összege 1,36 milliárd forint volt, amiből 266 millió forintot a SPAR Magyarország Kft. finanszírozott. A projekttel párhuzamosan ugyanis a SPAR új áruházának felépítése is elkezdődötta csomópontnál a Market Építő Zrt. kivitelezésében.

A fejlesztéshez kapcsolódóan az Iparos út melletti Bem téren a buszfordulók megszűntek, új helyüket a SPAR Magyarország Kft. beruházásában átépülő Aszfaltozó utcában kapták meg.