DIÉTA

Le­szok­nál a cu­kor­ról? Ezt az éde­sí­tőt soha ne edd he­lyette

Jó dön­tés, ha le­áll­nál a cu­kor­ral - ha azon­ban mes­ter­sé­ges éde­sí­tőt hasz­nálsz he­lyette, az rossz dön­tés­nek bi­zo­nyul­hat. Meg­mu­tat­juk, mivel ér­de­mes he­lyet­te­sí­teni a cuk­rot, és mi az, amit in­kább ke­rülj el messzire.

Jessica Spendlove ausztrál dietetikus szerint kétségtelen, hogy a finomított cukor nem egészséges étel. Ám a mesterséges édesítőszerek sem olyan egészségesek, amilyeneknek első látásra gondoljuk őket. Sok embernél ugyanis a steviával együtt gyomor- és bélrendszeri problémákat, például puffadást, görcsöket és hasi fájdalmat okozhat. Ám a szakember szerint nem lehetetlen úgy édesíteni az ételeket, hogy mind a cukrot, mind pedig az alacsony kalóriatartalmú édesítőszereket kihagyjuk belőlük.

A gyümölcsről például nem is gondolnánk, milyen jó édesítő. Ha például a süti tésztáját összenyomott banánnal, vagy leturmixolt datolyával édesíted, cukor nélkül lehet sokkal jobb az ízük.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A mesterséges édesítőszerek előnyeit gyakran hangsúlyozzák, míg a mellékhatásaikról sokkal kevesebb információ áll rendelkezésre, a kutatásokat gyakran a gyártó cégek finanszírozzák. Jessica Spendlove szerint, bár a finomított cukor valóban egészségtelen, a gyümölcsben és a tejtermékekben levő természetes cukrok fontos részei az egészséges étrendnek. A méz, vagy a juharszirup sem rossz megoldás, feltéve persze, hogy mértékkel használjuk. Ezekben ugyanis hasznos tápanyagok is vannak a cukortartalmukon kívül. Persze a mérték nagyon fontos, a természetes cukorpótlókból is a lehető legkevesebbet érdemes tartalmaznia az étrendünknek.