TREZOR

Lát­tál már fény­szó­rót, ami ész­re­ve­szi a gya­lo­go­so­kat?

Lé­tező tech­no­ló­gi­á­kat fel­hasz­nálva kü­lön­le­ge­sen al­kal­maz­ko­dó­ké­pes fény­szó­ró­rend­szer ki­dol­go­zá­sán mun­kál­ko­dik a Ford eu­ró­pai rész­lege.
címkék:

Kezdetben vala a kanyarfényszóró, amely a kormány elfordításával összhangban bevilágított a kanyarba. Aztán jöttek a sebességtől és kormánymozdulatoktól függően eltérő fényelosztást biztosító, többfunkciós lámpák. A legmodernebb autóipari világítás-technológiák képesek foltszerűen kitakarni a fényt, hogy ne vakítsák el egy-egy autó sofőrjét. A jövő azonban ennél is többet tartogat: a Ford készül piacra dobni az ultramodern lámpatesteket.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az új technológia két létező megoldást alkalmaz: az egyik a ma már egyre elterjedtebb, kamera alapú jelzőtábla-felismerő rendszer, a másik a műholdas helymeghatározás alapú rendszervezérlés.

A Ford nem kevésbé innovatív ötlettel állt elő. Ha a műholdas navigációs rendszer úgy érzékeli, hogy az autó körforgalomhoz közeledik, illetve a kamera észleli az azt jelző forgalmi táblát, szélesebb, rövidebb fénycsóvára vált, ha pedig az út kanyarodik, még a kormány elfordítása előtt a megfelelő irányba igazíthatja a pászmát az autó. Ráadásul a rendszer képes megjegyezni az egyes GPS-pontokhoz tartozó világítási mintát, így ha legközelebb arra járunk, már emlékezetből a helyes világítást alkalmazza az autó.

Az újszerű megoldás mellett egyéb, már létező világítási megoldásokat is sorozatgyártásba készül venni a Ford:

ilyen a szintén kamera alapú, gyalogosokat, kerékpárosokat felismerő alrendszer, amely képes külön megvilágítani az észlelt személyt,

felhívva rá az autós figyelmét. A rendszer egyszerre akár nyolc emberalakot vagy nagyobb állatot képes érzékelni, akár 120 méteres távolságból, kettőre pedig a műszerfalon elhelyezett kijelzőn is felhívja az autós figyelmét.

címkék: