MANI

Kö­ze­lebb ke­rült Er­dély Bu­da­pest­hez: át­ad­ták az M35-ös és az M4-es 23 ki­lo­mé­te­rét

A Duna Asz­falt és a Hódút el­ké­szült az M35-ös 481-es főút és Be­rettyó­új­falu kö­zötti 18,7 ki­lo­mé­te­res sza­ka­szá­val, il­letve a vá­rost a 47-es főút­tal össze­kötő 1,5 és 2,9 ki­lo­mé­te­res M4-es pá­lya­sza­ka­szok épít­ke­zé­sé­vel is.
  • Szerző: RIPOST
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Történelmi hiányokat pótló beruházások zajlanak Hajdu-Bihar megyében. A Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciuma két autópályán építkezett:

  • a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös 18,7 kilométeres utolsó szakaszának átadásával teljes lett az új út,
  • az M4-es Berettyóújfalu és a 47-es út közötti 1,5+2,9 kilométeres szakaszának átadásával pedig a fővárost Jász-Nagykun-Szolnokon keresztül a Nagyvárad-közeli határhoz kapcsoló M4-es második pályaelemére hajthatnak fel az autók.
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Az M35-ös elsőként Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot északnyugat felé, most pedig az utat meghosszabbítva a város repülőterét, iparterületeit és Hajdú-Bihar eddig a gyors közlekedéstől elzárt településeit köti be az ország vérkeringésébe. Az autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriásüzem külön csomópontot kap az úton.

EZT OLVASTAD MÁR?
Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Az M4-es azután épül tovább, hogy idén már átadták az autópálya első, Pest megyei szakaszát Cegléd és Ceglédbercel között a Colas-csoport kivitelezésében. A most megépült, közel 3 kilométeres szakaszon két új hidat is kialakított a Duna Aszfalt és a Hódút, melyek sikeres próbaterheléséről nemrég számoltunk be.

A két szakaszt magába foglaló teljes, 62 milliárd forintos beruházás uniós támogatásból és a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.

Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Minden autópálya el fogja érni a határt

Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Az átadón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: az állam 2025-ig 2500 milliárd forintot fordít útfejlesztésre. Hangsúlyozta: a beruházások két legfontosabb célja, hogy minden megyeszékhely elérhető legyen gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya elérje az országhatárt.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója kifejtette:

Eközben a címlapon
2013-ban adtak át utoljára egyben ilyen hosszú autópályaszakaszt a forgalomnak, a nagyságrendet ez is érzékelteti.

Az M35-öst lezáró 18,7 kilométer átadásával Debrecen és Berettyóújfalu között magasabb színvonalra került a közlekedés –fejtette ki. S hozzátette:

  • különszintű csomópont  és két pihenőhely is épült az új pályán
  • az M4-es útvonalán pedig két hidat és egy mérnökségi telepet is átadtak

2020-ra eléri az M4-es az országhatárt

Nagy Róbert hangsúlyozta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerepét is. Kifejtette, hogy nem csak építeni, hanem működtetni is kell az autópályákat, ez pedig a másik állami vállalat feladata. A NIF vezetője külön megköszönte a Duna Aszfaltnak és a Hódútnak a határidőre elvégzett magas minőségű munkát.

Fotó: magyarepitok.hu
Fotó: magyarepitok.hu

Kiemelte: a munka nem áll meg, 2020-ra az M4-es el fogja érni a keleti államhatárt, ezáltal Erdély elérhetősége sokkal gyorsabbá válik. Emlékeztetett, hogy egy nappal korábban adták át szintén a térségben Hajdúsámson 8 kilométer hosszú elkerülőjét, illetve a 48-as főút Debrecen és a határ közötti teljes rekonstrukciója is elindul még 2019 tavaszán, és 2021-ben be is fejeződik.