DIÉTA

Ki­de­rült, mit egyen az, aki sze­retne gyor­san te­herbe esni

Be­le­vág­ta­tok a ba­ba­pro­jektbe? Akkor a di­é­tá­dat is ér­de­mes át­ál­lí­tani: van­nak ugyanis olyan élel­mi­sze­rek, ame­lyek rend­sze­res fo­gyasz­tá­sá­val sokat te­hetsz a baba egész­sé­géért, és per­sze azért is, hogy minél ha­ma­rabb je­lezze ér­ke­zé­sét. Meg­mu­tat­juk, miből egyél minél töb­bet.

Folsav

Ha a közeljövőben teherbe szeretnél esni, akkor már a próbálkozás idején töltsd fel alaposan a folsavraktáraidat. Étrend-kiegészítő, vagyis terhesvitamin formájában is érdemes szedni, emellett egyél sok teljes kiőrlésű gabonafélét, zöldséget, májat, citrusfélét és más gyümölcsöt, paradicsomot, retket, céklát, hüvelyeseket, diót, mandulát, mogyorót. A folsav az idegcső-záródási rendellenességeket segíthet megelőzni.

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Jó minőségű fehérjék

A fehérjében gazdagabb, szénhidrátban pedig szegényebb étrend egyes vizsgálatok szerint növelheti a teherbe esés esélyét. A 25 százalékban fehérjét, és 40 százalék vagy annál kevesebb szénhidrátot tartalmazó étrend a lombikbébi-eljárások résztvevői esetében javította a petesejtek minőségét, és megduplázta a teherbe esettek arányát a szénhidrátban gazdag étrendet követők csoportjához képest. A fehérjék legjobb forrása a tojás, a fehér hús, vagyis a szárnyasok, valamint az omega-3 zsírsavakban gazdag halak. A vegetáriánusoknak a hüvelyesek fogyasztására érdemes különösen odafigyelniük.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Omega-3 zsírsavak

Az egészséges zsírsavak biztosítják a hormonok optimális működését, ha pedig teherbe esel, akkor a baba agyának megfelelő fejlődését segítik elő. Egyél halat, diót, len- vagy chia magot, a salátádra pedig lenmagolajat csepegtess.

Tejtermékek

A tejtermékek kalcium- és fehérjetartalma nagyon fontos a szervezeted számára – a zsíros tejtermékek egyes kutatások szerint egyenesen növelheti a teherbeesés esélyét. Persze nem kell állandóan zsíros tejtermékeket fogyasztanod, de ne is hagyd ki őket teljesen az étrendedből.

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Zöldségek és gyümölcsök

A rengeteg vitamint, ásványi anyagot, valamint antioxidáns hatású vegyületet tartalmazó zöldségek és gyümölcsök feltöltik a szervezeted raktárait, és enyhítik a szervezet gyulladásos folyamatait.A finomított szénhidrátokat és a cukrot azonban érdemes száműzni a diétádból.