MAMAKLUB

Ki­de­rült, mikor kell a gye­rek­nek le­fe­küd­nie, hogy egész­sé­ges le­gyen

A gye­re­kek vég­te­len ener­gi­á­ját le­csil­la­pí­tani és el­fo­gad­ható idő­ben ágyba dugni őket néha le­he­tet­len kül­de­tés­nek tűnik. Pedig, ha tud­nád, mi­lyen ve­szé­lyes már né­hány óra vesz­te­ség is, még el­szán­tab­ban ra­gasz­kod­nál a korai le­fek­vés­hez.
  • Szerző: A

A korai lefekvéstől okosabb és egészségesebb lesz a gyereked. Már egy órával több alvás is elősegíti agyi, érzelmi és fizikai fejlődését. Látni fogod a különbséget!

Mit jelent a korai lefekvés?

EZT OLVASTAD MÁR?

A legegészségesebb az este 6 és 9 óra közötti elalvás.

Naplemente előtt lefektetni a gyerekedet kicsit túlzásnak tűnik ugyan, de még egy plusz óra alvás is sokat számít.  Egy kutatás során azok a 7 és 11 év közötti gyerekek, akik egy órával hamarabb aludtak el a hétköznapokon, mint más társaik, éberebbek és kevésbé ingerlékenyek voltak az iskolában.

Még többet számít ez a kisebb gyerekeknél

Ha a 18 hónapos gyerekedet este 10 előtt fekteted,  jobb motoros, nyelvi és szociális funkciókat mutat majd.

Ez nem jelenti, hogy minden gyereknek fél 8-kor ágyban a helye.

De az biztos, hogy a szundikálási szokások és egyéni jellemzők is alakítják a gyerek alvásigényét.

Hogyan érd el, hogy korábban feküdjön?

Ne ijedj meg! Sok próbálkozást igényel és sok hibához is vezet a feladat.

Próbáld meg a gyereked 20 perccel korábban letenni és nézd meg, mi történik! Ha elalszik, akkor jó esélye  van, hogy korábban is el tudna aludni.

Eközben a címlapon

Mivel a fény befolyásoló tényező, este sötétíts be, amennyire tudsz.

Lassítsd le a gyereket alvásidő felé közeledve: kerüld az ugrálós-hangoskodós játékokat, helyettük inkább olvassatok, halkan énekeljetek vagy játszatok kirakóst!

A rituálék itt is nagyon fontosak: ha megvan a napi rutin, könnyebb lesz az egész procedúra.

Bárhogy is sikerül az álommanó megidézése, akkor is nyersz vele, ha csak 20 percről van szó.