DIÉTA

Kezdj el futni, ez az edzés­terv segít!

Sosem fu­tot­tál még, de jó lenne el­kez­deni? Ne félj, menni fog. El­mond­juk, ho­gyan kezdj neki.
címkék:

Szögezzük le: sportolni jó. Futni is. És azt is szögezzük le: egyáltalán nem könnyű elkezdeni. Az ember mindig elhatározza, aztán persze akad valamilyen kifogás.Hol meleg van, hol fáradtak vagyunk, hol túl sok a dolgunk. Pedig legtöbbször csak félünk elkezdeni, mert nem tudjuk, hogyan fogjunk hozzá.

1. Nem csoda, hogy félsz

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ne szégyelld magad amiatt, hogy izgulsz. Ha régen mozogtál már, esetleg soha nem sportoltál, akkor fogalmad sincs, hogy mennyit bír a tested. Arról már nem is beszélve, hogy ilyenkor mindenki tart tőle kicsit, mások hogyan néznek majd rá. Ez teljesen természetes. De a jó hír az, hogy senki nem fog veled foglalkozni, mert aki sportol, az éppen saját magával van elfoglalva. Aki pedig nem, azzal ne is törődj, gondolj arra, hogy te bezzeg rászántad magad. Szóval aggodalomra semmi ok, nyugodtan belevághatsz.

2. Mi van, ha nem fog menni?

Ez is a jogos félelmek közé tartozik. Először csak keveseknek megy igazán jól. Ha kezdő vagy, akkor persze, hogy meg kell szoknia a testednek a változást. A szervezeted hirtelen azt sem fogja tudni, hogy mi történik vele, szépen lassan viszont elkezd a kezed alá dolgozni. A futásban az egyik legjobb dolog, hogy meglepően gyorsan és mérhetően érzékelni fogod a javulást.

3. Mi kell hozzá?

Eközben a címlapon

Feltétlenül viselj egy jó futócipőt. Nem kell, hogy a legdrágább legyen, de fontos, hogy tartsa és megtámassza a lábadat. Ráadásul érzékelhetően könnyebb is lesz benne a futás, mint egy találomra választott tornacipőben. Keress ezen kívül egy futópályát, vagy válassz ki egy szimpatikus konditermet. Persze az utcádban is futhatsz, ha nem túl szmogos, de a kijelölt pályák és a futógépek is segítik könnyebbé tenni a mozgást, hiszen nem a kemény betonon kell szenvedned.

4. Kövesd az alábbi edzéstervet és hidd el, meg tudod csinálni

1. hét: 1 perc futás - 2 perc gyaloglás váltogatva, 20 percen át 2. hét: 2 perc futás - 2 perc gyaloglás váltogatva, 20 percen át 3. hét: 3 perc futás - 2 perc gyaloglás váltogatva, 30 percen át 4. hét: 5 perc futás - 3 perc gyaloglás váltogatva, 4 ismétléssel 5. hét: 7 perc futás - 3 perc gyaloglás váltogatva, 3 ismétléssel 6. hét: 12 perc futás - 3 perc gyaloglás felváltva, 2 ismétléssel 7. hét: 20 perc futás egyben, ha bírod, akkor akár folytathatod hosszabban is

Ha követed a fent leírtakat, és minden héten 3 alkalommal nekivágsz,akkor lépésről-lépésre fejlődsz majd, nem terheled túl a szervetedet, másfél hónap alatt viszont eléred azt, hogy eljutsz életed első 3 kilométeres szakaszáig. A gyaloglást mindig tempósan tedd, a futást pedig kényelmesen, hallgass közben zenét.

Hajrá! Mi drukkolunk neked!  
címkék: