NÍNÓ

Kár­té­rí­tés jár­hat, ha késik a re­pülő

Bár órá­kat kel­lett vá­ra­koz­niuk hét­főn a Liszt Fe­renc Nem­zet­közi Re­pü­lő­té­ren azok­nak, akik Lon­donba utaz­tak volna a WizzAir­rel, a 261/2004 EK ren­de­let ér­tel­mé­ben kér­het­nek kár­té­rí­tést.

Londonból küldtek mentesítő járatot azokért az utasokért, akiknek gépe hétfőn műszaki okok miatt nem szállhatott fel, így végül majdnem hatórás késéssel érkeztek meg a brit fővárosba. Várakozás közben elterjedt az utasok között, hogy a bosszúságért legalább kárpótolni fogják őket. A utánajárt, igaz-e ez.

A légitársaság honlapján is fellelhető rendelet értelmében 250-600 euró közötti kártérítésre jogosult az, akinek a járata 3 óránál többet késik, attól függően, milyen távolságra utazott. Ez azonban nem automatikusan jár, külön kérvényezni kell, amit sokan nem tudnak.  „Pár hónappal ezelőtt ugyanezzel a járattal utaztak volna a barátaim, és körülbelül ugyanennyit késtek. A hat fős társaságból mindenki kapott pénzt” – osztotta meg valaki tapasztalatát a közösségi portálon.

Van azonban egy kiskapu: a légitársaság nem köteles kompenzációt fizetni, amennyiben a járat törlését rendkívüli körülmények okozták. Ilyenek többek között a légiforgalmi okok, az időjárási problémák, a terrorfenyegetés vagy más biztonsági kockázatok, a repülőtér vagy a kifutópálya lezárása – és a repülésbiztonsági okok. Kérdés, hogy a gép meghibásodása ez utóbbinak minősül-e, és elkerülhető lett volna-e ésszerű intézkedéssel.