MEDICINA

Jön a nát­ha­sze­zon! Ez jobb, mint C-vi­ta­min

A hir­te­len jött hűvös idő­ben könnyű meg­hűlni. Főleg, ha a nyá­ron nem erő­sí­tet­ted meg eléggé az im­mun­rend­sze­red. A meg­ol­dást a cink je­lent­heti, ami­vel könnye­dén el­ke­rül­he­ted a be­teg­sé­ge­ket.

Az egészséges élet eleme

A cinkről szinte semmit nem tudunk, pedig fontos szerepet játszik a szervezetünk működésében. Gyorsítja a sebgyógyulást, segíti a DNS szintézist. Sőt, elősegíti a tesztoszteron termelést, ami a férfi libidóért is felelős. Mégis a legfontosabb tulajdonsága a cinknek, hogy immunerősítő hatással rendelkezik.

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)
EZEKET OLVASTAD MÁR?
A fertőzésekkel szemben védetté teszi a testet, még a náthát is megelőzheted, ha cinktartalmú ételeket eszel.

A csirke karcsúsít, a marha fitten tart

A marhahúsból nem csak finom és kiadós ételeket készíthetsz, de jó cinkforrás is. Ha csak egy otthon készített hamburgert eszel, máris hozzájutottál az éltető cinkhez.

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Ha azonban igazán fel szeretnéd pörgetni az immunrendszered, akkor ebédre marhapörköltet készíts. Ha hetente egyszer beiktatsz az étrendedbe egy kis marhahúst, megelőzheted a szívbetegségeket, elkerülheted a cukorbetegséget. Sőt, a nőknél egyre gyakoribb PMS tüneteit is csökkentheted.

Cinkdús reggelivel jól indul a napod

Egyre népszerűbb reggeli a gabonapehely, mely nagyon sokféle ásványi anyagot és vitamint tartalmaz.

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Itt természetesen nem a cukros és ízesített pelyhekről beszélünk, hanem a natúr gabonákról. A vasban gazdag reggelik tartalmaznak elegendő cinketis ahhoz, hogy megalapozd az egészséges napodat.

Rántott hús másképpen

A vasárnapi ebéd egyik legfontosabb eleme lehet a rántott hús. Ezt pedig mostantól csak sertésből készítsd. A disznóhúsban levő tápanyagok nemcsak javítják a hosszútávú memóriát, de a húsban levő cinkforrás tökéletes immunkiegészítést nyújt a hűvösebb napokon.

Eközben a címlapon
(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Ne csak ünnepekkor egyél halat

A hal méltánytalanul rossz helyet foglal el a táplálkozásunkban. Pedig mennyi hasznos anyag található benne. Ha legalább  hetente egyszer eszel halat, akkor elkerülheted a téli megfázást, meghűlést.Sőt a hideg évszakokat nem bosszúsan, hanem örömmel fogod átvészelni. Hiszen a cink a lelkiállapotodra is hatással lesz.

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)

Pihenés közben töltsd fel magad

Szeretsz  a tévé előtt ülve mogyorót vagy szotyolát majszolni? Mostantól a délutáni nasihoz tedd hozzá a kesudiót is. Az olajos magvakban nagyon sok az éltető zsír és vitamin. A kismamáknak nélkülözhetetlen folsav is megtalálható bennük. A kesudió azonban még tökéletes vas és cinkforrás is.

(Fotó: Pinterest)
(Fotó: Pinterest)