DIÉTA

Itt a böjt: ez tör­té­nik a tes­ted­del, ha egy hó­na­pig nem eszel húst

Las­san me­gyünk ki­felé a tél­ből és szed­he­ted elő a ta­va­szi ru­há­kat. Ja, hogy szűk? Bi­zony nem árt egy kis diéta és mé­reg­te­le­ní­tés. A kö­zelgő böjti sze­zon egyéb­ként is mér­ték­le­tes­ségre int, és ha ki­pró­bá­lod a hús nél­küli éle­tet, nyom­ban el­tűn­nek a fe­les­le­ges kilók és jobb lesz a han­gu­la­tod.
  • Szerző: ripost

Folyton fáradt vagy és rosszkedvűen ébredsz? Nincs kedved semmihez? Itt az ideje, hogy változtass! Hamarosan jön a tavasz és újjászületik a természet, ezért a szervezetednek is fel kell készülni az évszakváltásra. A hosszú téli hónapok alatt összegyűlt zsírpárnátel kell tüntetni és pótolni kell a vitaminhiányt. Február közepén elkezdődik a böjti szezon és ez is jó ok arra, hogy kihagyd a húst az étkezésből. Érdemes kipróbálni, mert néhány nap alatt meglepő változást tapasztalszmagadon.

Hogy mit egyél ezalatt az időszak alatt?

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A táplálkozási szakemberek javasolta listán a hüvelyesek, zöldségek, gombák, magvak szerepelnek, mert a rostokban gazdag ételek javítják az anyagcserét. A nyers zöldségekben gyümölcsökben lévő vitamin, ásványi anyag pedig energiával tölti fel a szervezeted.

Észre sem veszed és leadsz pár kilót.

A zöldségekben kevesebb a kalória, mint a húsokban, és gyorsabban távoznak, nem rakódnak le a szervezetben.

Sokkal jobban örülsz majd az ételnek.

Az ízérzeted megemelkedik a friss zöldség és gyümölcs evés a magok rágcsálása közben, ugyanis ezek a maguk természetességében adottak és mentesek a sótól, cukortól és egyéb adalékanyagoktól. Élvezni fogod az alma, a retek, a narancs ízét. Kaliforniai kutatók állítják, hogy akik natúr zöldségeket esznek kiváló ízérzékelők.

Lúgosítod a szervezeted és energikusabb leszel!

Fotó: 123RF

A feldolgozott húsok fogyasztása savas környezetet alakít ki a testben. Ez pedig olykor rossz közérzetet, emésztési zavarokat, fáradtságot okozhat. A könnyű étrend és a lédús gyümölcs fogyasztás néhány nap után visszaadja az életerődet. A lúgosító ételek a búzakorpa, csírák, nyers zöldségek, zöldséglevek, teljes kiőrlésű gabonák, mandula, mák, borsó, zöldbab, burgonya, hagyma, savanyú káposzta. Sőt elég meglepő, de a citrom és az ecetes uborka is lúgosítja a szervezeted.

Kiváló lesz a koleszterinszinted

Táplálkozási szakemberek állítják, hogy akik a minden evésről a növényi alapú diétára váltottak 35%-al csökkent a koleszterinszintjük.

Eközben a címlapon

Szebb lesz a bőröd

Köztudott, hogy a növényi alapú étrend és az így megnövekedett ásványi anyag, rost és antioxidáns bevitel segít a bőröd regenerálódásában és tisztulásában. Bőrgyógyászok gyakran javasolják a bőrproblémás pácienseknek, hogy ha még csak egy kis időre is, váltsanak vegetáriánus életmódra.