ÉLETMÓDI

Itt a megoldás, hogy ne szedj fel mindig pár kilót, ha elutazol

Veled is gyakran előfordul, hogy plusz kilókkal érkezel vissza a nyaralás vagy egy wellnesshétvége után?

Habár egy vagy két "megengedős" alkalommal valószínűleg nem fogsz látványosan elhízni, de azért érdemes odafigyelni az étkezésre a szabadság alatt is - főleg ha egy évben többször is útnak kelsz. Mutatunk is néhány tippet arra, hogyan kerülheted el a túlevést a pihenésed alatt.

1.  Ne gondold azt, hogy ez az utolsó alkalom a különleges ételek megkóstolására

Sokszor beleesel abba a hibába, hogy azt hiszed, soha többé nem lesz szerencséd a feltálalt finomságokhoz - ezért sokkal többet eszel, mint amennyire a szervezetednek szüksége lenne. Persze érdemes kipróbálnod a helyi specialitásokat, de ne ess túlzásba. Gondolj inkább arra, hogy minden egyes étkezés során kipróbálhatsz egy teljesen új ízkombinációt. Nem kell kipukkanásig enned magad már az első vacsora alkalmával.

2. Ne ijesszen meg a bőség zavara

Svédasztalos kiszolgálás esetén sokszor hajlamos vagy szinte mindent megkóstolni, amit kihelyeztek, ezzel persze általában jóval több kalóriát viszel be a szükségesnél. Egy ilyen jellegű habzsi-dőzsi után a legtöbbünk bűntudatot érez, nem beszélve arról, hogy tele gyomorral nem esik jól a városnézés és a sok gyaloglás sem. Reggeli előtt kérdezd meg magadtól, hogy mit ennél a legszívesebben, majd ha eljön az étkezés ideje, akkor célirányosan azt válaszd, amit elhatároztál magadban.

3. Akkora mennyiséget rendelj, amivel jól laksz

Ha barátokkal vagy családdal mész étterembe, akkor előfordulhat, hogy megpróbálsz hozzájuk igazodni és az ő döntésük befolyásolja a sajátodat is. Ha a többiek egy tálat rendelnének több főre, de te inkább valami mást ennél, akkor ne érezd magad rosszul a döntésed miatt, hanem mondd el nekik, hogy te inkább mást választanál. Ha vacsora után mindenki rendel még egy desszertet, de te nem szoktál édeset enni, akkor nyaralás alatt is nyugodtan utasítsd vissza. Ha kérdezik, hogy miért különcködsz, csak magyarázd el, hogy te otthon is így szoktál étkezni.

4. Nem, nem mindegy már

Első nap lehet, hogy engedékeny voltál magaddal, sőt a második nap is jóval többet ettél, mint kellett volna... Ezek után sokszor rávágod, hogy mindegy már, majd ha hazaértem, odafigyelek. Bármikor elkezdheted az odafigyelést, nem kell megvárni, hogy hazaérj. Ha pedig egyáltalán nem tudsz ellenállni a finom ételeknek, akkor fektess nagyobb hangsúlyt a mozgásra. Használd ki a szállás konditermét vagy csak húzz futócipőt és menj ki egy fél órát kocogni reggeli vagy vacsora előtt.