TESTFACTOR

Íme, a szu­per egy­szerű edzés, ami­vel meg­szün­tet­he­ted a hát­fá­jást

A hab­szi­vacs hen­ger, más néven a foam rol­ler az utóbbi évek nagy fit­ne­sz­őrü­lete. Nem is alap­ta­la­nul, hi­szen a hen­ger se­gít­sé­gé­vel nem csak a meg­szo­kott gya­kor­la­ta­i­dat te­he­ted ha­té­ko­nyabbá, hanem a bőr alatti kö­tő­szö­ve­tet, sőt, az iz­mo­kat is át­masszí­roz­ha­tod. Se­gít­sé­gé­vel még az olyan kró­ni­kus pa­na­szok­tól is meg­sza­ba­dul­hatsz, ami­lyen a ma­kacs hát­fá­jás.

A habszivacs henger, vagyis a foam roller használata nemcsak a naponta végzett gyakorlatokat teheti változatosabbá. Nemcsak egy újabb, hatékony fitneszeszközről van szó, hanem egy olyan segítőről is, amellyel minden nap élvezheted a masszázs jó hatását, akkor is, ha nincs időd vagy pénzed rendszeresen masszőrhöz járni.

A habszivacs henger így akkor is segíthet, ha az ülő életmód, vagy a telefon, tablet állandó használata miatt fáj a hátad, vagy a vállad. A hát alsó, középső és felső részét, valamint a vállövet is átmasszírozhatod vele, a kezelés lazítja a görcsös izomzatot, és javítja a vérkeringést. Megmutatjuk a legjobb gyakorlatokat.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Támaszkodj meg a henger mögött, a lábadat tedd nyújtva a talajra. Emeld meg a lábaidat, majd miközben visszateszed őket a talajra, szép lassan ereszd a hátad a hengerre, a hát felső részét pedig igyekezz minél közelebb engedni a talajhoz. Hagyd, hogy megnyúljon a hátad alsó része. Ismételd meg a gyakorlatot tízszer, kényelmes tempóban.

Helyezd a hengert a lapockád alá, a kezdet tedd a tarkódhoz, és húzd össze a lapockáidat. A csípődet kissé megemelve, apró mozdulatokkal gördülj a hengeren, hogy az átgyúrhassa a lapocka környéki izmokat. Ha egy kicsit nagyobb mozdulatokkal mozogsz, a felső háti szakaszt és a vállövet is kezelésbe veheted. Vigyázz, az első alkalmak még fájdalmasak lehetnek, és izomlázad is lehet utánuk, így először csak kis ideig, óvatosan próbálkozz, és fokozatosan növeld az időtartamot.

Helyezd a hengert a középső háti szakasz alá, a kezedet tedd a tarkód mögé. A csípődet a talajtól elemelve, gördítsd végig a hengert a lapockádtól a derekadig.

Helyezd a hengert a felső háti szakasz alá, húzd be a lapockáidat, és a kezedet keresztezd a tarkód mögött. A csípőd emeld el a talajtól, és a lábaid segítségével lassan gördülj végig a hengeren, így az a derekadtól a válladig minden izmodat átmasszírozza.

Eközben a címlapon