INSIDER

Ilyen, amikor a robot hozza ki a kávét Pesten

A hús-vér pin­cér fel­ve­szi a ren­de­lést, ám a kávét már Amy hozza ki. Remek al­kal­ma­zott. Min­den­kire mo­so­lyog, és an­go­lul közli, hogy meg­hozta a ren­de­lé­sün­ket. Soha nem be­te­ges­ke­dik, ám szer­vízre néha ő is rá­szo­rul. Rá­adá­sul egy iker­test­vére is dol­go­zik az üz­let­ben. Mindez nem va­lami új mo­zifilm tör­té­nete, hanem egy 8. ke­rü­leti ká­vé­zó­ban a va­ló­ság.
Fotó: Sulyok László
EZT OLVASTAD MÁR?
Fotó: Sulyok László

Első látásra ez is csak egy átlagos kávézónak tűnik, de amint belépünk az Enjoy Budapest Cafe-ba, olyan, mintha ugrottunk volna egyet a jövőbe. Amint belépünk az ajtón Pepperrel találkozunk, ő a recepciós robot. Mondanunk sem kell, hogy japán találmány. A neve azért lett Pepper, magyarul bors, mert az a feladata, hogy kicsit „megfűszerezze” az emberek életét. Ez a fajta robot képes szemkontaktusra is és le tudja olvasni az arcokról az érzelmeket.  A rendelést hús-vér pincérek veszik fel, a robot csak kiviszi az asztalokhoz, amit a vendégek kérnek.Ottjártunkkor a kávézó dugig volt, nem meglepő módon mindenki a robotokra volt kíváncsi.

Az asztaloknál helyet foglalók csodálkozó szemekkel méregetik Amyt, a pincérrobotot, aki fel alá járkál a tálcákkal.  Mindenki őket követi a szemével, a legtöbb vendégnek a kezében van a mobilja és folyamatosan fényképezgeti a különleges pincéreket. Amyből kettő is van a kávézóban, hogy gyorsan menjen a munka.

„A robotok kezeléséhez nem kell különösebb szakértelem,

a pincér ráteszi a robot tálcájára a rendelést és megnyomja a kijelzőn az asztal számát. Amy pedig a programozása alapján kiviszi oda, ahova kell

– tudtuk meg Szabó Barbara üzletvezetőtől.

Fotó: Sulyok László

Akkor sincs gond, ha valaki az útjába áll, ugyanis ilyenkor udvariasan megkéri az illetőt, hogy álljon félre. Nem kell sokat várnunk a kávénkra, a mi asztalunk mellett is hamar megjelenik Amy és angolul közli, hogy meghozta a rendelésünket. Amikor elvesszük a kávénkat csak meg kell érinteni a robot kezét, melynek hatására ő visszamegy a pult mellé."

Eközben a címlapon
Fotó: Sulyok László

Dde miért vannak itt robotok? A munkaerőhiány miatt? A részletek a keddi Ripost napilapban!

Fotó: Sulyok László

Legnagyobb meglepetésünkre nem csak felszolgáló, szórakoztató robotok is vannak az üzletben - erről is többet megtudhatsz a keddi Ripost napilapból, mint ahogy atrról is, hogy Győrben hogy működik a robotkávézó!