DIÉTA

Így vess véget pil­la­na­tok alatt a stressze­vés­nek!

Te is azon­nal va­lami édes­sé­gért nyúlsz, ha ide­ges le­szel? Nem jó meg­ol­dás: egész­ség­te­len, hiz­lal, és még a pénz­tár­cád is meg­szen­vedi a foly­to­nos rág­csá­lást. Meg­mu­tat­juk, ho­gyan szokj le róla már ma.
címkék:

Lélegezz a bal orrlyukadon

Furán hangzik, de ha befogod a jobb orrlyukadat és csak a balon át lélegzel, az aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, ez pedig lelassítja a szívverésedet, és csökkenti a vérnyomásodat. A jobb orrlyukon való légzés viszont energiával tölt fel, ha pedig felváltva lélegzel ki és be előbb az egyik, majd a másik orrlyukadon, az kiegyensúlyozza az idegrendszeredet.

Melegítsd fel a ruhádat!

Ha ideges vagy, tedd be a fürdőköpenyed néhány percre a szárítóba, vagy terítsd a fűtőtestre, amíg felmelegszik. Ezután burkolózz bele, és élvezd a biztonságos melegséget. Kutatások szerint egyébként kevesebbet is eszünk, amikor a testhőmérsékletünk egy picivel magasabbra kúszik. Ha az irodában szeretnél felmelegedni, vegyél fel egy pulóvert, vagy állj ki egy napsütötte ablakba.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Vegyél mély lélegzetet

Lélegezz mélyen a gyomrodba, ez azonnal megnyugtat. Ráadásul az agyadba is több oxigén jut, ami azt jelenti, hogy okosabban döntesz – például arról is, akarsz-e nassolni.

Egyél meg egy mandarint

Már a hámozás is meditatív művelet, az illata pedig kiválóan oldja a stresszt. Ráadásul finom, édes, kevés benne a kalória, viszont sok a frissítő hatású vitamin. Mi kell még?

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Egyél bal kézzel

Ha nem akarsz ész nélkül belapátolni mindent, miközben a leveleidre válaszolgatsz, ám semmiképp nincs időd lemenni a menzára, egyél a bal kezeddel (ha balkezes vagy, akkor a jobbal). Erre muszáj egy kicsit odafigyelned, tehát tudatosabban, és kevesebbet eszel. Egyes vizsgálatok szerint a piros tányérnak is hasonló hatása van – ennek oka egyelőre még nem tisztázott.

Figyeld meg a testedet

Ha ideges vagy, állj meg egy pillanatra, és figyeld meg a testedet. Kezdd a fejednél, és haladj fokozatosan lefelé – ne ítélkezz, csak figyeld meg az érzéseidet, a tartásodat. Ez eltereli a figyelmedet az aggódásról, és a jelenbe hoz, ettől pedig szinte azonnal megnyugszol.

Eközben a címlapon

A cipőddel együtt hagyd kinn a gondokat is

Amikor hazaérsz, vedd le a cipődet, és közben tudatosítsd, hogy a gondokat is az ajtó előtt hagyod. Öltözz át kényelmes, otthoni ruhába, és öleld meg a családtagjaidat, és ne foglalkozz a munkával másnap reggelig. Nézd meg itt, hogy tárolhatod mindig rendben a levetett cipőket, hogy a rendetlenség se legyen stresszforrás.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Ne tökéletességre, hanem haladásra törekedj

Ha mégis sütiért nyúlsz, az nem ok arra, hogy feladd az egészet. Ha a következő sütiről lemondasz, máris előrébb vagy.

címkék: