DIÉTA

Így verd át a tes­ted, hogy gyor­sab­ban fogyni kezdj

Most el­árul­juk azo­kat a trük­kö­ket, ame­lyek­kel meg­hek­kel­he­ted a fo­gyá­so­dat! A hatás? Fel­gyor­sí­tod az anyag­cse­ré­det, ez pedig szinte azon­nal meg­lát­szik azon, amit a mér­leg mutat.
címkék:

Mozogj többet

Az anyagcsere gyorsításának legjobb módja a mozgás. A sétától a kertészkedésen keresztül a kemény edzésekig minden mozgásforma segít. Ha lehet, használj aktivitásmérőt, amely megmutatja, hogy hány lépést teszel meg egy nap, és milyen intenzitású edzést végzel. Ám anélkül is tökéletesen hatékony lehet az edzésed, hogy beruháznál egy ilyenbe – egyszerűen jegyezd meg, hogy minden plusz lépés számít, minden edzés hozzátesz valamit a fogyásodhoz.

Fotó: Pinterest
Súlyzózz

A súlyzós edzésnek rengeteg előnye van: növeli a csontok tömegét, erősíti az izmokat, csökkenti a sérülésveszélyt, és felgyorsítja az anyagcserét. Minél több ugyanis az izomszövet a testedben, annál több energiát használsz fel a nap folyamán „alapjáratban” is. Hetente legalább két súlyzós edzésed legyen a kardioedzések mellett. Olyan súlyt válassz, amellyel 10-12 ismétlést tudsz megcsinálni szettenként, a sorozatok között pedig 1-2 percet pihenj.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Egyél sok fehérjét

A fehérje emésztése rengeteg energiába kerül, így ha sokat fogyasztasz belőle, az beindítja a zsírégetést. Ráadásul a fehérje megfelelő bevitele az izomépítést is segíti. A legjobb, ha testsúlykilogrammonként naponta 1,4-2 gramm fehérjét fogyasztasz.

Igyál eleget

Az anyagcsere gyorsításának másik legjobb módja, ha eleget iszol. Amikor ugyanis kiszáradás közeli állapotba kerül a tested, a májad kevésbé hatékonyan működik, így lelassul az anyagcseréd. Ha a testsúlyod 3 százalékának megfelelő mennyiségű vizet veszítesz, az elég hozzá, hogy nyugalmi állapotban 2 százalékkal lassabb legyen az anyagcseréd. Ráadásul, mivel a kiszáradástól fáradtabb lehetsz, és az izmaid sem működnek úgy, ahogy kellene, a kevés ivás miatt lehet, hogy kihagyod az edzést, a sétát, vagy bármilyen más mozgást. Naponta fogyassz el legalább 8 pohár vizet, ha pedig meleg van, vagy intenzíven edzel, akkor még többet.

Fotó: Pinterest
Igyál egy kis kávét

A kávéimádók örülhetnek, mert a napi adag koffein sokat segít, amikor a nap közepén elfogy az energiád: energizálja az emésztőrendszert, és felgyorsítja azt a folyamatot, amelynek során a táplálékból energia lesz. Egy adag kávé két órán keresztül akár 3-11 százalékkal is felgyorsíthatja az anyagcserét, ez pedig hosszú távon segít a fogyásban. Napi 4 csésze kávénál többet azonban nem ajánlatos inni, és késő délután se kávézz már, nehogy az alvásod minőségének rovására menjen a sok koffein.

címkék: