INSIDER

Így reagáltak az autósok Tarlós parkolási javaslatára

Szép pénzt spórolhatnak az autósok, ráadásul nem kell többé aggódva figyelni az órát a háziorvosi váróban és a gyerek öltözésével sem kell kapkodnia a szülőnek, mert fizetős helyen parkolnak, ha valóra válik Tarlós István javaslata. A szakértő szerint kell majd pár hét az átálláshoz.
  • Szerző: Ripost

„Javaslom, hogy minden kerületi lakos számára ingyenes legyen a lakhelye szerinti kerületben a parkolás Budapesten, s csak a kerületen kívülieknek kelljen fizetniük”

– jelentette be a Magyar Nemzetnek Tarlós István főpolgármester a tarthatatlan zuglói parkolási helyzetre reagálva. Egyúttal „szavahihetetlennek” és „önállótlannak” nevezte Karácsony Gergelyt, Zugló polgármesterét. Mint ismert, napi egymillió forintos kárt okoznak Zuglónak a lakosok körében rendkívül népszerűtlen parkolási rendszert szabályozó szerződések, a pazarló rendszer lassan milliárdos veszteséget okoz. A főpolgármester a lap kérdésére hozzátette: alig lát esélyt arra, hogy Karácsony Gergely legyen a parkolási vizsgálatok fővezére.

„A Haladás sem pipiskedik, hogy ő szeretne indulni a Bajnokok Ligájában” – fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: Karácsony Gergely mögött semmilyen valós teljesítmény nincs. „Szinte nap mint nap önellentmondásba keveredik. A parkolási szerződés felmondását is megszavazta, majd betámadta a saját igen szavazatát. Komolytalan, mivel ő az első olyan politikus, aki rendre az ellenzéket próbálja okolni még a saját szavazata miatt is.”

A főpolgármester ötletére vevők a fővárosiak. A %Ripost% által megkérdezett lakók mindjárt üdvözölték a javaslatot.

„A munkám miatt örülnék neki, mert hiába van a kerületemben barkácsbolt, ha annak környékén ugyanúgy fizetnem kell, mert már más zónában van, mint a lakhelyem. A szerszámokat és nehezebb dolgokat meg majd vigyem kézben? Ha viszont ingyen parkolhatnék a kerületben, azzal éves szinten akár 50 ezer forintot is megspórolhatnék” – említette Balogh József.

„Örülnék neki, ha egyáltalán nem kellene fizetnem, mert most hiába van parkolási matricám a kerület egyik zónájára, ha a másikban ugyanúgy fizetnem kell. Ráadásul másokkal szemben az sem fair, hogy az egyik zóna olcsóbb, mint a másik itt a XIII. kerületben” – mesélte lapunknak Tóth István.


Akadt viszont, aki attól tart, a változás miatt még nehezebben találna parkolóhelyet a kerületében.

„Én annyira nem örülnék, ha a kerületben bárhol lehetne parkolni a lakóknak. Igenis, maradjon a mostani rendszer, mert így is alig találni parkolóhelyet” – vélekedett Hámori Petra.

S van, aki már tovább is gondolta a felvetést:

„Igazából én nem csak kerületekre korlátoznám a díjmentes parkolást. Aki a fővárosban lakik, az az egész fővárosban ingyen parkolhasson. Kabaré, hogy egyik kerületben dupla annyit fizetek, mint mondjuk egy másikban. Pláne, ha kerületen belül több zóna is van”

– említette Szabó Tamás.

A főváros X. kerületében pár éve jelöltek ki fizetős zónákat az Örs vezér tér környékén, ahol sok kőbányainak jelentene könnyebbséget a kerületi korlátlan parkolás. A parkolócédulákat ellenőrző KVZRT Parkolás üzemeltetés illetékese, Himberger István ügyfélszolgálat-vezető készséggel válaszolt a %Ripost% kérdéseire. Arra voltunk kíváncsiak, hogy ha az elképzelés zöld utat kap, akkor mennyi időbe telik az átállás, illetve jelent-e mindez bármilyen teendőt az autósok számára?

„Az átállás 1-2 hetet vehet igénybe, azoknak pedig, akik autójukkal korábban már regisztráltak a rendszerben, nincs teendőjük, náluk a rendszeren belül elvégezhető a zónán túli, teljes kerületre érvényes korlátlan parkolás. Azoknak viszont, akiknek az autója nincs a rendszerben, elengedhetetlen a regisztráció. Számukra könnyebbség, hogy mindehhez nem kell személyesen megjelenniük, online, interneten keresztül is elintézhetik majd az adminisztrációt” – közölte a szakember.

Vidéken bonyolultabb a helyzet

Míg Budapesten a legkisebb zóna is lefedi egy-egy kerület harmadát vagy felét – így van lehetőség parkolóhelyet keresni –, addig vidéken jóval szűkebb a parkolási lehetőség. Kaposváron például csak a lakhelytől két utcányira lehet parkolni a lakossági parkolási engedéllyel, míg Debrecenben csak a lakó utcájában érvényes a lakossági parkolási engedély. Aki máshol szeretne parkolni, az vagy kifizeti az óránkénti parkolási díjat, vagy pedig heti, havi, illetve éves bérletet vált a többi fizetős részre. Igaz, vidéken többnyire csak a belvárosban kell fizetni a parkolásért.