SHOWBIZ

Ifj. Vid­nyánszky At­ti­lá­val a fő­sze­rep­ben je­lent meg a Pla­ton Ka­ra­taev leg­újabb klipje

A Pla­ton Ka­ra­taev idén ős­szel adja ki má­so­dik, Atoms című nagy­le­me­zét. Erről az első single az Ocean c. dal, mely­hez klip is ké­szült, Dobos Emőke ren­de­zé­sé­ben és ifj. Vid­nyánszky At­tila sze­rep­lé­sé­vel. Az ope­ra­tőri mun­kát Bar­tha Máté, Fuchs Máté és Kő­rösi Máté vé­gez­ték, míg az utó­munka Szom­bath Máté ne­vé­hez köt­hető.
  • Szerző: RIPOST

„Ezzel a dallal már ellépünk az első lemez hangzásától, és az Atoms számaira is inkább ez a hangszerelés lesz jellemző. Elég nagy váltás ez a For Her után, a két anyagban a mélység és a keresés mellett a dallamvilág a közös metszéspont talán.

A dal maga egyfajta ürességet tükröz, az otthagyottságról és a lebegésről szól,

egy szorongást old fel, mely az eddigi értékek megkérdőjelezéséből fakad. Egy birkózás a transzcendenssel.” – mondta az új klippel kapcsolatban Balla Gergely, a Platon Karataev egyik alapítója.

A klip főszereplője ifj. Vidnyánszky Attila, a Vígszínház színésze: „Jómagam színházzal foglalkozom. Próbák, esték, szavak, pillanatok: minden játék a kiszámíthatatlanról szól, egy kézzel meg nem fogható tudást, egy megtervezhetetlen állapotot kergetünk. Ezzel szemben számomra a zene készen van, hallom, érzem, értem. Nagyon megtisztelő, felkavaró élmény volt a találkozás a Platon Karataev csapattal, mivel nem ismertük egymást, viszont egymást hallgatva, nézve, pontosan tudtuk, hogy ugyanazt keressük. Szavak, találkozók nélkül a zene eljátszotta helyettünk mindazt, amit sem színházban, sem máshol nem lehet. Láthatatlanul megismertük egymást.

A Platon Karataev gondolatisága egyben zeneisége igazi kapaszkodó nekem huszonévesként.”

mondta a zenekarral való találkozásáról és a klip forgatásáról a Sztalker csoport alapítója.

A közös munka természetesen a zenekar számára is igen megtisztelő volt: „Óriási dolog és nagyon sokat jelent számomra, hogy Attila szerepel ebben a klipben. Még 5-6 évvel ezelőtt láttam őt az Ódry Színpadon egy Hamlet előadásban, ami hatalmas katarzis volt számomra. Sok mindent megváltoztatott bennem az a darab és alakítás, lehet, ha az nincs, akkor a Platon sem kezdődik el.”- tette hozzá Balla Gergely.

A klipről a rendező, Dobos Emőke is elmesélte gondolatait: „Egy karmester munkája és szerepe borzasztóan összetett. Ő az, aki leginkább ismer, átlát, ért egy adott művet, ő határozza meg, hogy a közönség számára hogyan szólaltatja meg azt a zenekar által. Az arcán és mozdulatain minden gondolat megjelenik, de egy előadás alatt ez mind szinte láthatatlan. A közönség csak a hátát látja, a zenészek pedig csak jelzésekre, beintésekre figyelnek, nem magára a személyére. Tehát egy karmester egyfajta láthatatlan főszereplő. Érdekesnek találtam, hogy ez párhuzamba állítható Isten szerepével is. Mivel a dal központi témája az Isten-kapcsolatról szól, szerettem volna ezt a karmester ötlettel illusztrálni. Illetve továbbgondolva, ha Isten egy karmester, akkor mit vezényel ő ebben a klipben? Mindent? Semmit? Vagy magát a számot? Ha igen, akkor mit jelent ez? Azt a bizonytalanságot, amit a dalszöveg is sugall, szerettem volna képileg is feszegetni. Hol van ez a karmester valójában? Mindenhol vagy sehol? Kinek fordít hátat a klip végén és hova megy? Nincs közönsége vagy ő nincs a világban?”

Eközben a címlapon

A Platon Karataev 2016-ban alakult Budapesten. 2017-ben adták ki első, For Her c. nagylemezüket, mely Spotify-on külföldön az egyik leghallgatottabb magyar zenekarrá emelte őket. Az idén Fonogram-díjra is jelölt együttes ősszel adja ki második, Atoms című nagylemezét. Most április 21-én Berlinben lépnek fel, majd május 4-én az A38 Hajón a Hello Hurricane társaságában, ezt követően pedig a Liverpool Sound City-n koncerteznek, melyet több brit dátum is követ majd. A fesztiválszezonban többek között zenélnek a Szigeten, VOLTon, Bánkitón, Kolorádón, Művészetek Völgyén, Ördögkatlanon és a Campus-on is, majd ősszel a további showcase fesztivál fellépések mellett egy nagy németországi turné következik.