RIPOSTER

In­fark­tust okoz­hat ez a nép­szerű fáj­da­lom­csil­la­pító!

Több száz gyógy­szer egyik ha­tó­anyaga az ibupro­fén nevű ve­gyü­let, ami a leg­újabb ku­ta­tá­sok sze­rint ve­szé­lyes lehet.
  • Szerző: F. G.

Még gyerekeknek ajánlott készítményekben is megtalálható az a kémiai összetevő, amiről most egy 10 millió embert érintő, több országra kiterjedő vizsgálat kimutatta, hogy bizonyos körülmények között csaknem 20 százalékkal megnöveli a szívinfarktus kockázatát.

Kérdezd meg a gyógyszerészed, mit, mikor szedjél
Kérdezd meg a gyógyszerészed, mit, mikor szedjél
Fotó: 123RF
EZT OLVASTAD MÁR?

Különösen az idősek lehetnek veszélyben, ha rendszeresen, hosszú időn át szednek ibuprofént tartalmazó pirulákat, például ízületi gyulladásra vagy más izomfájdalomra.

Azoknál, akik csak alkalmanként és kis dózisban vettek be ilyen készítményeket, ez a hatás nem volt kimutatható.

A British Medical Journalban publikált tanulmányból bőségesen idéznek a brit lapok.

Peter Weissberg professzor, a Brit Szív Alapítvány orvosigazgatója azt reméli, hogy az orvosok a kutatás hatására gondosan mérlegelik majd a kockázatokat, amikor ilyen gyógyszert írnak fel a betegeiknek.