DIÉTA

Tö­meg­hisz­té­ria lett a lú­go­sító di­é­tá­ból: Ezt az 5 tényt bez­zeg el­hall­gat­ják!

Évek óta ha­tal­mas nép­sze­rű­ség­nek ör­vend a diéta, tö­me­gek hisz­nek benne. Mások sze­rint szem­fény­vesz­tés az egész, és sem­mi­féle haszna nin­csen.
címkék:

Világhírű sztárok is esküsznek a lúgosító diétára, a PH alapú étrendre, ami olyan élelmiszereket tartalmaz, amik elősegítik a szervezet lúgosodását. Annak ellenére, hogy milyen népszerű, a lúgosító diétának egyelőre semmiféle tudományos alapja nincsen. Ezek a legnagyobb tévhitek vele kapcsolatban.

Fotó: Pinterest
EZT OLVASTAD MÁR?

1. Egy étel sem változtatja meg a vér ph értékét

Az egészséges felnőtteknél ez az érték 7.4, ami jelent ugyan némi lúgosságot a semleges, 7-es értékhez képest. De hacsak nem károsodott a tüdőd vagy a veséd, a vér ph értéke egyáltalán nem változik.

2. A veséknek mindegy, hogy lúgosítasz-e

A lúgosító élelmiszerek hagyják a vesét pihenni egy kicsit. Ugyanakkor az egészséges vese enélkül is tökéletes szűrőként működik: segít kiválasztani azokat az anyagokat, amikre semmi szüksége a szervezetednek, és a vese a felelős a vér ph-értékéért. A vesék funkcióját azonban nem befolyásolja, hogy mit eszel - az csak krónikus betegségek hatására változik meg.

3. Ne dőlj be a lúgos vizeknek!

Lehet, hogy jó ízűek ezek a 9.5, vagy annál magasabb ph értékű folyadékok, de olyan elektrolitokat tartalmaznak, amik hányingert, hányást vagy hasmenést okozhatnak. Hátrányosan befolyásolhatja bizonyos gyógyszerek hatását, így rendszeres fogyasztás előtt érdemes orvosoddal konzultálnod. Ugyanakkor a hidratáció fontos, hogy a belső szervek egészségesen funkcionáljanak - de inkább válaszd az ásvány- vagy csapvizet a lúgos vizek helyett.

4. A diéta nem a lúgosítás miatt egészséges

A lúgosító diétát mindig azzal próbálják eladni, hogy megszünteti a gyulladásokat, és rákellenes hatásai is vannak. És ebben akár még lehet is valami, a magas magnézium-, kálium- és kalciumtartalmú élelmiszerek mind alkalmasak súlyos betegségek megelőzésére. Ezek ráadásul tele vannak vitaminokkal, rostokkal, antioxidánsokkal, és többszörösen telítetlen  zsírsavakkal. De: ennek még mindig semmi köze a vér ph-értékéhez.

5. Nem garantált a fogyás

A lúgosító diéták jobbára vegetáriánus étrendet írnak elő gyümölcsökkel, hüvelyesekkel, magvakkal, miközben tiltják a magas zsírtartalmú állati proteineket. Azonban minden egyoldalú diéta a szervezet kiéheztetését okozza, ami azzal jár, hogy a diéta abbahagyása után a szervezet jobban raktároz: vagyis akár többet hízhatsz vissza, mint amennyit fogytál.

Eközben a címlapon

Ha éppen lúgosító diétán vagy, a vitaminok és antioxidánsok miatt jobb lesz a közérzeted és az állóképességed. De nem szabad egyoldalúan diétáznod, és arra sem számíts, hogy gyorsan fogyni fogsz; különösen, ha elhagysz egy alapélelmiszert az étrendedből.

címkék: