MANI

He­te­ken belül eldől a szé­kes­fe­hér­vári déli össze­kötő nyom­vo­nala

A két­szer egy­sá­vos út vár­ha­tóan 2019-2020 kö­rülre ké­szül el, a vas­út­ál­lo­más mel­lett épülő in­ter­mo­dá­lis köz­pont fej­lesz­té­sé­vel pár­hu­za­mo­san.

Újabb részletek derültek ki Székesfehérvár tavaly augusztusban bejelentett, 3,3 milliárd forintból épülő déli összekötő útjával kapcsolatban.

A Terület- és településfejlesztési operatív program (TOP) támogatásával létrejövő út által teljessé válik a belvárost tehermentesítő belső útgyűrű

- mondta Vargha Tamás  országgyűlési képviselő és Cser-Palkovics András polgármester hétfőn.

Vargha Tamás rámutatott, hogy a város felgyorsult fejlődését az úthálózatnak is követnie kell, így a tavaly nyáron átadott, Székesfehérvárt nyugatról elkerülő út után most a kormánydöntés értelmében a belső úthálózat fejlesztése indulhat el. A város déli területeit eddig mindössze egy út kötötte össze, ez a fejlesztéssel megváltozik.

Cser-Palkovics András hangsúlyozta, hogy a vasútállomás mellé tervezett intermodális központ fejlesztésével párhuzamosan zajlik majd az út megépítése.Mint mondta, a végleges nyomvonal kiválasztása heteken belül megtörténik, és várhatóan 2019-2020 körül lesz kész az összekötő út. A városvezető az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb közlekedési fejlesztésének nevezte a kétszer egysávos út megépítését, mert az érintett körzetet a vasútállomásról kiinduló és beérkező vonalak elzárják a város többi részétől, és a Székesfehérvárra beérkező utak kapacitása kiegészítésre szorul.

Cser-Palkovics András kérdésre elmondta: a pontos nyomvonal ismeretében kezdenek a kapcsolódó területek fejlesztésével foglalkozni, ahol lakóövezetek kialakítása, kereskedelmi jellegű tevékenységek telepítése is elképzelhető. Megjegyezte, a vagyontörvény módosítása nélkül nem tudnak majd kedvezményes árú ingatlanokat kialakítani, mert a jelenlegi szabályozás alapján csak piaci értékesítésben lehet partner az önkormányzat.