MAMAKLUB

Har­col­nod kell! Így mentsd meg a gye­re­ke­det a po­koli sok cu­kor­tól

Téged is ag­gaszt, hogy túl sok édes­sé­get eszik a cse­me­téd? Nem egy­szerű, de nem is le­he­tet­len el­érni, hogy he­lye­sen táp­lál­koz­za­nak a gye­re­keid.

Felmérések szerint a gyerekek egy év alatt 10 kg cukrot fogyasztanak, ennek fele pedig nassolnivalók és cukros üdítők formájában jut a szervezetükbe. Minden szülő tudja, hogy nem egyszerű a kicsiket a gabonapehelyről és a csokoládéról átállítani a zöldségekre és a  gyümölcsökre.

Magyarázhatod ugyan, hogy a túlzott édességfogyasztás cukorbetegséghez és fogszuvasodáshoz vezet, de ez nem jelenti azt, hogy a gyerekeid meg is értik aggódásodat. Megmutatjuk, hogy csökkentsd a nasit napi két alkalomra és 100 kalóriára. Először trükköznöd kell, de meglátod, hogy erőfeszítésed meghozza a gyümölcsét.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. Legyél kreatív a nassolnivalókkal!

Játssz a színekkel és trükközz az anyagokkal. Ez ráveheti a gyerekeket, hogy új ízeket kóstoljanak meg.

2. Tárolj egészséges nasikat otthon, hogy választani tudjanak!

Fotó: 123RF

Legyen otthon mindig natúr joghurt, mazsola, mogyoró, zöldségchips és a hozzá való mártások.

3. Kerüld a cukros üdítőket!

A gyümölcslevek sem annyira egészségesek, mint amennyire annak gondolják őket és az ízesített vizek is tartalmaznak cukrot.

Fotó: 123RF

A tiszta vízhez adj narancsot, frissen facsart citromot vagy akár uborkát. Ízesítsd mentával vagy tegyél a vízbe szamócát.

Eközben a címlapon

4. Ne tilts, hanem kontrollálj!

Kutatások bizonyítják, hogy a tiltott ételek kívánatosabbak a gyerekek számára. Néha egy-egy keksz vagy csokoládé nem taszítja mélybe a gyerekek egészségét. Próbálkozz azzal, hogy ne legyen otthon mindig nassolnivaló és ne is kínálj nekik édességet, ha nem kérik.

Csökkentsd a mennyiséget! Tartsd észben a 100 kalóriás ajánlást és válaszd az egészséges finomságokat.

5. Gondolj az étkezésekre is!

A cukor csökkentése általános elved legyen, hiszen a cukormennyiség másik fele a főétkezésekből kerül a kicsik szervezetébe.

6. Egyen egészségesen az egész család!

Fotó: 123RF

A gyerekek eltanulják, amit a felnőttektől látnak. Fontos, hogy a szülők is egészségesen táplálkozzanak, hiszen a családi minta fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Ha jó példával jársz elöl, szívesen utánoznak majd, már csak kíváncsiságból is. Így szoktathatod rá őket a legkönnyebben az egészséges ételekre.