DIÉTA

Ha tud­nád, mek­ko­rát té­vedsz ezzel az egész­sé­ges­nek mon­dott reg­ge­li­vel...

Azt gon­dol­tad, hogy min­dent meg­te­szel, hogy jól in­dul­jon a nap? Egy auszt­rál di­e­te­ti­kus sze­rint még azok is ko­moly hi­bá­kat kö­vet­nek el a reg­ge­li­nél, akik azt hi­szik, hogy na­gyon tu­da­to­sak ebben a kér­dés­ben. Pedig lehet, hogy épp ebben rej­lik a titok, ami­ért nem vagy képes le­fogyni.
címkék:

Susie Burrell ausztrál dietetikus szerint nagyon sok olyan reggeli étel, amit egészségesnek hiszünk, valójában nagyon is káros. A kávé tejjel, a turmix és a kenyérrel készült reggelik például egyáltalán nem tesznek jót. De más hibákat is elkövetünk.

Fotó: Pinterest

Aki például 9-10 óráig vár a reggelivel, az a saját anyagcseréjét teszi tönkre. A kávét gyakran nem tekintjük ételnek, pedig a tejes kávéitalok durván hizlalnak. Ráadásul a legtöbben nem jutunk elég fehérjéhez a reggeliből, pedig egy szelet pirítós, vagy kukoricapehely nem telít el délig, a vércukorszintünk hullámvasutazni fog, ami egyenes út az éhségrohamokhoz és a hízáshoz. A reggelinek szinte kötelező tartozéka a fehérje, így mindenképp egyél egy doboz görög joghurtot vagy készíts el két tojást. A fehér kenyér, különösen lekvárral vagy mézzel, illetve a süti a legrosszabb választás, hiszen tele van cukorral.

EZEKET OLVASTAD MÁR?
Fotó: Pinterest

De mi a jó reggeli? Minden, amiben sok a fehérje: görög joghurt, sajt, tojás, bab, sonka – ezek beindítják az anyagcserédet. A dietetikus kedvenc receptje pedig egy valóságos fehérje- és ízbomba reggelire.

Lazacos rántottamuffin

Fotó: Pinterest

Hozzávalók 6 személyre:

  • 6 tojás
  • 1 kisebb édesburgonya meghámozva és felkockázva
  • 4 szelet füstölt lazac apróra vágva
  • 4 közepes méretű gomba, felkockázva
  • 1 csésze spenót apróra vágva
  • olívaolaj
  • frissen őrölt fekete bors ízlés szerint

Így készítsd el:

1. Melegítsd elő a sütőt 200 Celsius-fokra, és olajozz ki egy muffintálcát.

Eközben a címlapon

2. Verd fel a tojásokat, és tedd félre.

3. Az édesburgonyát mikrosütőben, kevés vízzel párold puhára, majd szűrd le.

4. A muffinformákba tegyél egy kis gombát, spenótot, édesburgonyát és lazacot, majd öntsd rájuk a felvert tojást.

5. Süsd készre 15-20 perc alatt.

Hozzá leginkább szénhidrát-csökkentett kenyeret kellene enned, illetve rostokban dús idényzöldséget, például paprikát vagy paradicsomot.

címkék: