MEDICINA

Fe­lejtsd el a rizst és a krump­lit: ez lett az új szu­per­kö­ret

A köret a di­é­tá­zók leg­na­gyobb mu­musa, a ha­té­kony fo­gyás ér­de­ké­ben ugyanis le kell mon­dani a tész­tá­ról, a krump­li­ról, de még a rizs­ről is. Sze­ren­csére lé­te­zik szén­hid­rát­ban sze­gény, is­teni finom meg­ol­dás, mu­tat­juk is!

Eddig leginkább az egyszerű, hétköznapi, szürke színű lencsét ismertük, azt is főzeléknek, levesnek vagy esetleg salátának fogyasztottuk az újév napján.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A vöröslencse nálunk egy kevésbé népszerű étel, pedig nagyon egészséges. Kanadai szakemberek 24 egészséges felnőttön vizsgálták a hatását. A kutatásban fehér rizst és burgonyát kevertek vöröslencsével. A résztvevők vércukorszintjét a fogyasztás előtt, majd két órával később is megmérték. Azoknak, akik a rizs felét lecserélték lencsére, akár 20%-kal alacsonyabb volt a vércukorszintjük, mint amikor csak rizst fogyasztottak.  Azoknak pedig, akik a krumplihoz adták hozzá a lencsét, 35%-kal volt alacsonyabb a vércukorszintjük, mint a csak burgonyát evőké.

A vércukorszint csökkentése mellett más jótékony hatással is rendelkezik ez az alapanyag, például könnyen emészthető, ezért gyorsan kiürül a szervezetünkből.

2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek ajánlják leginkább a fogyasztását, vagy azoknak, akiknél fennáll a veszélye, hogy magas a glükózszintjük. Ez a szuper élelmiszer megelőzheti a túlságosan magas vércukorszintet és hozzájárulhat az inzulin-rezisztencia csökkentéséhez, amely, mint köztudott, könnyen cukorbetegséghez vezethet.

A kutatók azt mondják, hogy a vöröslencselencse, amelyet eddig csak  a vérnyomás- és a koleszterinszint csökkentésénél ajánlottak fogyasztani, olyan egészséges táplálék, hogy ezentúl kötelező lenne rendszeresen enni mindenkinek.