INSIDER

Fapados átverések: 80 ezres kártérítést kapnak a pórul járt utasok

Durva: idén 40 százalékkal nőtt a panaszok száma Budapesten a fapados légitársaságok ellen. A négyszáznál is több eljárás zöme a Ryanairt és a Wizz Airt érinti.
  • Szerző: Ripost

Járattörlések, több órás késések és visszautasított beszállások: utasok tömegének így tették felejthetetlenné az idei nyarát a fapados légitársaságok...

Most másodfokon a Wizz Airt 32 millió, míg a Ryanairt 110 millió forintra büntette a Budapest Főváros Kormányhivatala. Több mint 200 utas kapott már kártérítést, fejenként átlagosan 80 ezer forintot.

Míg sokan csak bosszankodtak vagy ügyvédhez rohangáltak, szép számmal akadtak, akik a hatósághoz fordultak. A vétkes cégek pedig Budapest Főváros Kormányhivatala közbenjárására több száz károsultnak fizettek.

Direkt itthon hagyták az utasok csomagjait

A Ryanair például két egymást követő héten is Budapesten hagyta a Gran Canariára utazó emberek csomagjait, máskor pedig sorozatosan járatokat törölt, az egyik magyar utasnak pedig nem csak az eredeti, de az átfoglaláshoz választott gépe sem indult el. A Wizz Air pedig nem egy esetben több jegyet adott el, mint ahány férőhelye volt... Családok nehezen összespórolt nyaralása vált rémálommá, a repülés élménye pedig gyomorszorító lutrivá. Ráadásul a két nagy fapadosnál nehézkes és gyakran eredménytelen volt a reklamáció. Tömegek érezték becsapottnak és tehetetlennek magukat.

 

Érdemes volt reklamálni!

A reklamáló utasok problémáit megvizsgáló budapesti kormányhivatal idén négyszáznál is több eljárást indított, melyeknek közel felében elmarasztalták a légitársaságokat, melyek átlagosan 250 euró (80 ezer forint) kártérítést fizettek az érintett utasoknak.

Mint a %% megtudta, idén az előző évhez képest 40 százalékkal több bejelentés érkezett a légitársaságokkal kapcsolatban. A legtöbb, szám szerint 162 ügy a Ryanairhez, 156 eset pedig a Wizz Airhez köthető.

 

Késések, pocsék tájékoztatás, visszautasított beszállás…

A kormányhivatalhoz befutott panaszok csaknem kétharmada a járatok jelentős, 3 órát meghaladó késésével, míg 31%-a a járattörlésekkel volt kapcsolatos.

A további részletek a pénteki %% napilapban! Az újságból az is kiderül, hogy a légitársaságok fellebbeztek, de ezzel rosszul jártak...