TESTFACTOR

Fáj a hátad? Így sza­ba­dul­hatsz meg gyógy­szer nél­kül a kí­nok­tól!

A JAMA In­ter­nal Me­di­cine ma­ga­zin­ban pub­li­kált ta­nul­mány sze­rint a rend­sze­res stretch­ing vagy nyúj­tás és a lassú erő­sí­tés segít a hát- és de­rék­fáj­dal­mak eny­hí­té­sé­ben vagy akár meg­szün­te­té­sé­ben is.
  • Szerző: A.A
Civilizációs betegségnek számít az alattomos hát-, kar-, és derékfájdalom.

Csaknem mindenkivel előfordult már élete során, hogy hirtelen mozdulat hatására beleállt a derekába egy szúró fájdalom. Különösen ismerős az érzés akkor, ha nem hajlítjuk be térdünket egy nehéz tárgy felemelése során. Vagy arra ébredünk, hogy reggelre "elaludtuk a nyakunkat".

EZT OLVASTAD MÁR?

Sokszor a fájdalom néhány hét vagy akár néhány nap alatt  eltűnik, de  sokan még ugyanabban az évben újra találkozhatnak vele. Ülő munka a számítógép előtt, az autóvezetés mind-mind növeli a kialakuló kellemetlenségek, fájdalom kialakulásának kockázatát.

A Sydney Egyetem kutatása során egy éven keresztül 30 000 ember sportolási szokásait figyelték. A tanulmány szerzői rámutatnak, hogy a rendszeres nyújtás és speciális erősítés, a kondíció javítása csökkentette a hátfájdalmak esélyét, a fájdalom kezelésében pedig kimondottan jótékony hatású.

A kulcsszó a rendszerességben rejlik, az egyszeri stretching ritkán vezet eredményre. Aki nem tudja, melyek a megfelelő gyakorlatok a hátfájás megelőzésében és a fájdalom elleni küzdelemben, forduljon szakemberhez!

Ízelítőül néhány mozdulat!

1. Macska póz

2. Törzsfordítás széken ülve

Eközben a címlapon

3. Törzsfordítás fekve

4. Törzsizom oldalsó nyújtása

5. Gerinc melletti izmok nyújtása

6. Hátizom nyújtás ülve