Létrehozva: 2016.10.20.

Tudd meg, milyen cégek üldöznek a Facebookon!

Szeretnéd tudni, mi alapján kapod a hirdetéseket a Facebookon? Melyek azok a cégek, melyek felhasználják az adataidat, hogy megtaláljanak a Facebookon, és így hirdetéseket juttassanak el a hírfolyamodba? Most egy kattintással mutatjuk a saját listád.

Szerző Gombos Zsolt

A Facebook a látszat ellenére az egyszerű felhasználóknak sincs ingyen. Azt talán mindenki tudja, hogy aki hirdetni akar a Facebookon, annak zsebbe is kell nyúlnia, valójában azonban nem csak a cégek fizetnek a Facebookért, hanem az egyszerű felhasználók is. Mind az 5,5 millió magyar, és az összes többi kb. 1,5 milliárd ember. Hogyan?

Ingyen sajt csak az egérfogóban van

Nem téves az a megállapítás, hogy az ADAT a 21. század legdrágább valutája lett, így azok a vállalatok, akik adatokkal rendelkeznek, és azt képesek ügyesen használni, hatalmas lehetőséggel rendelkeznek. A Facebook márpedig tömérdek adattal rendelkezik, amit az emberek önként adnak meg saját magukról: ez tehát a fizetség a rendszer „díjmentes” használatáért. Ezeket az adatokat a Facebook ugyanis (anonim módon) értékesíti a hirdetők számára, így látunk mi hirdetéseket a hírfolyamunkban és egyéb más helyeken, amikor a Facebookot böngészgetjük.

De honnan veszi az adatokat a Facebook?

Több forrás is hozzájárul a folyamatos és részletes adatbázisépítéshez:

• Regisztrációkor megadjuk az alapadatokat. (Név, email cím, születési adatok, tanulmányok stb.)

• Az ismerőseink és a velük való kapcsolatunk rendszeressége, módja.

• Ahogyan a Facebookot használjuk:

  • milyen oldalakat kedvelünk, melyeknél vagyunk aktívak, milyen reakciókat adunk egyes ismerősök, vagy oldalak bejegyzésekre, miket osztunk meg, vagy lájkolunk;
  • milyen tartalmat teszünk ki a Facebookra, milyen eszközről, és földrajzilag honnan;
  • mikor, milyen rendszerességgel, milyen eszközről és földrajzilag honnan használjuk a Facebook mobilalkalmazását;
  • • Ahogyan az egész internetet használjuk: ma már a teljes világháló be van hálózva Facebook-kódokkal, szinte minden weboldalon van „Tetszik” gomb, „Megosztás” gomb, Facebook-doboz vagy Facebook kommentelési lehetőség, és persze ezen kívül egyéb facebookos mérőkódok is. Ahhoz, hogy ezek a kódok mérjenek, nem kell semmit megnyomni: ha be vagyunk jelentkezve a háttérben a Facebookba, akkor ezek a kódok mérnek és üzennek a Facebooknak, hogy az éppen fogyasztott tartalom (szöveg, videó stb.) a mi érdeklődési körünkbe tartozik.

    • Egyes országokban a Facebook külső partnerektől vásárol is adatokat, melyeket összevetve a sajátjaival, még részletesebb adatbázishoz jut a felhasználók fogyasztási szokásairól.

    A Facebook tehát ezeket az adatokat értékesíti aggregált formában a hirdetők részére.

    Így nézd meg, mit gondol rólad a Facebook!

    Ma már mindegyik Facebook-felhasználó (bejelentkezés után) ezen a linken megnézheti, hogy a Facebook mit gondol róla, milyen érdeklődési köröket csoportosít a személye mellé, azaz milyen típusú célcsoportokba került bele. Jó hír, hogy a rendszer meg is mutat már néhány olyan hirdetőt, akik úgy gondolják rólad, hogy esetleg érdekelnek téged a termékeik, szolgáltatásaik vagy az általuk képviselt ügyek, egyszóval hirdetnek rád. Sőt, még példahirdetéseket is láthatsz, és ha azt érzed, hogy azok nem relevánsak, akkor ezt jelezheted ezen a felületen a Facebooknak.

    Mely cégek követnek Facebookon?

    A cégek a honlapjukon elhelyezett úgynevezett Facebook-képpont használatával hirdetéseket jeleníthetnek meg olyan embereknek, akik nemrég oldalakat vagy konkrét termékeket néztek meg a honlapjukon. Emellett, ha egy cég valamilyen okból rendelkezik az adataiddal (feliratkoztál a hírlevelére, vagy vásároltál tőle valamit), akkor az adataidat összevetheti a Facebook adataival, így könnyen rád találhat a Facebookon, így el tud érni hirdetésekkel.

    A Facebook már nem titkolja a felhasználók elől, hogy mely cégek használják ilyen módszerekkel az adatait hirdetésekre, ez is ellenőrizhető ezen a linken az oldal legalján.

    Ha nem szeretnéd, hogy egyes cégek elérjenek, zavarjanak a hirdetéseikkel Facebookon, akkor bármelyik oldal profiképének jobb felső sarkában ott az X, ami megnyomható.

    Sok sikert a profiltisztításhoz!

    Szerző Gombos Zsolt

    Ez is érdekelhet

    origo.hu

    Újrajátszhatják a vasárnapi el Clásicót

    borsonline.hu

    Fényképes bizonyítékot hozott a jövőből egy időutazó

    hirtv.hu

    Újabb feljelentés Magyar Péter ellen

    ripost.hu

    Mutatjuk, mit kell tenni most a málnával, hogy nyáron szuper termés legyen

    hirtv.hu

    Ukrajnában a feleségeik jelentik fel a sorozás elől bujkálókat

    origo.hu

    Meglepő dolgot tett a súlyos beteg Károly király

    astronet.hu

    Napi horoszkóp 2024. április 23.: a Szűz jól teszi, ha kételkedik, a Mérleg ügyes

    ripost.hu

    Érkezik az áprilisi telihold, 3 csillagjegynek megváltozik az élete

    videa.hu

    Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

    jatek.hirfm.hu

    Nyerő ajándékok. Vigye el őket a Hír FM játékában (hirdetés)

    ripost.hu

    Mennyire vagy művelt? 10 emberből 9 nem tudja ezeknek a szavaknak a jelentését

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek

    MANI

    Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

    MANI

    Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

    MANI

    Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

    MANI

    Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

    MANI

    Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

    MANI

    1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

    MANI

    Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

    MANI

    Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!