DIÉTA

Ezzel a fű­szer­rel pá­ro­sítsd a ká­posz­tát és be­rob­ban a zsír­ége­tés

Eddig csak azért tet­tél a ká­posz­tá­hoz egy csi­pet kö­ményt, mert ezt lát­tad a re­cept­ben? Mos­tan­tól nyu­god­tan te­hetsz hozzá még egy csi­pet­tel, ez­út­tal már a fo­gyás ked­véért!

A fűszerek hatékonyan serkentik a fogyást – így a kömény is remek fogyasztószer lehet. Egy iráni kutatás során 88 túlsúlyos nőt vizsgáltak, akiknek 12 héten keresztül alig napi 500 kalóriás, de egyébként egészséges étrendet írtak elő. A résztvevőket két csoportra osztották, az étrendjük csak a fűszerek használatában különbözött. Reggel mindkét csoport 140 gramm joghurtot fogyasztott éhgyomorra, az egyik csoport joghurtját azonban 3 gramm köménnyel fűszerezték meg.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Az eredmény döbbenetes volt: a rendszeresen köményt fogyasztó csoport tagjai átlagosan 6 kilóval többet adtak le, mint a másik csoportban levők. Átlagosan a testzsírjuk 14,64 százalékától szabadultak meg, míg a másik csoporthoz tartozók 4,91 százalék zsírt adtak le.

EZEKET OLVASTAD MÁR?
Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

A köményben levő vegyületek segítenek a szervezetünk koleszterinszintjének csökkentésében, és az anyagcsere-folyamatok, ezek közül is elsősorban a zsírlebontás felgyorsításában. A vérzsírszint-problémákkal küzdőknek is jót tehet, ha ételeiket köménnyel fűszerezik. A fűszer enyhíti a puffadást, és serkenti az emésztést, egyensúlyban tartja a vércukorszintet, sőt, még az éhségérzetet is képes csökkenteni.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Érdemes a kömény mellett a fahéjat is az étrended állandó részévé tenni, mivel ez a fűszer a vércukorszint csökkentésében, és a szervezet inzulin-érzékenységének növelésében játszik szerepet. Vagyis a köménnyel fűszerezett főétel mellé adj az asztalra fahéjas gyümölcssalátát, vagy fűszerezd egy kis fahéjjal az étkezés utáni kávédat – így felerősítheted a fűszerek együttes hatását, és még erőteljesebb és gyorsabb lesz a zsírégetés.