MELÓ

Ezt most még meg­úszta a Tesco!

Szep­tem­ber­ben még úgy tűnt, el­ad­ják a Tesco hazai áru­há­zait és a cég ki­vo­nul Ma­gyar­or­szág­ról. Haj­szá­lon múlt, de a rész­vé­nye­sek úgy dön­töt­tek, egy­előre ma­rad­nak.
  • Szerző: M. Elek

Szeptember elején az a hír járta, hogy egy hónapon belül nemzetközi pályázatot írnak ki az egész közép-európai hálózatára, mivel a vállalat az elmúlt időszakban nagy veszteségeket könyvelt el. A Tesco a tavalyi pénzügyi évét évszázados történetének eddigi legrosszabb eredményével zárta: a vállalatnak 6,38 milliárd fontos (csaknem 2800 milliárd forintos) adózás előtti vesztesége volt.

Akkor még úgy volt, hogy a szlovákiai, a csehországi, lengyelországi és magyarországi áruházakat eladják. A lehetséges felvásárlók között szóba jött az amerikai Walmart, a francia Groupe Casino és a japán Aeon társaság is. A Reuters hírügynökség szerint azonban a részvényesek, akik egyébként a dél-koreai leánycég eladása miatt jöttek össze, a közép-európai üzletág megtartása mellett döntöttek. Ebben a pillanatban az a célunk, hogy megtartsuk amink van, és a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle - mondta a részvényesek találkozóján John Allan elnök a Bumm.sk szerint. Az ázsiai országban lévő Tescokat viszont 6,1 milliárd dollárért eladták, de a közép-európai mellett a thaiföldi, a malajziai és az ír üzlethálózattal sem tervezik ezt. 

Forrás: penzcentrum.hu