DIÉTA

Ezt az olcsó zöld­sé­get edd min­den nap, ha so­káig sze­ret­nél élni

Olcsó, meg­un­ha­tat­la­nul finom, rend­kí­vül egész­sé­ges, és nem hiz­lal. Ezt mind tudja a répa. Akár sárga, akár lila vagy fehér. Re­szeld a sa­lá­tádba, idd a reg­geli tur­mi­xod­ban, az ered­mény nem marad el: fi­a­tal és élet­erős ma­radsz hosszú ideig.

Tény, hogy egy nagy répában csupán 30 kalória van, és kevesebb, mint 1 gramm zsír. Nem is kétséges, hogy minden egészséges diéta fő alkotórésze. És a hír igaz, abszolút tele van A-vitaminnal, mely a szemünk, látásunk legjobb védelmezője.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A répa kedvező hatásai

Megvédi a szemet, biztosítja az éleslátást, komoly  A-vitamintartalmának köszönhetően.

Erősíti az immunrendszert. Az A-vitamin a sejtek növekedéséről is gondoskodik.

Rendszeres székletet biztosít. A benne lévő rostanyag segíti az emésztést és a tápanyag-felszívódást.

Rákmegelőző hatású. Béta-karotin tartalma segít megelőzni az előrehaladottabb korral járó egészségügyi problémákat, például a prosztata- és gyomorrákot. A gyulladást és a szív koszorúér betegségek kialakulását is gátolja.

Mennyi répát egyél naponta?

Kevés olyan étel van, melyből sosem elég, ilyen a répa is. Bármennyit is rágcsálsz belőle, nem fogsz meghízni! Ha naponta csak egy nagy répát eszel, már akkor máris megdupláztad a napi szükséges mennyiséget A-vitaminból.

Eközben a címlapon

Hámozni vagy nem hámozni?

A répa héjában van az antioxidáns tartalmának a fele. Tehát, ha egy mód van rá, hámozás helyett inkább alaposan mosd meg.

Miben különböznek a színeiben eltérő répafajták?

Mind rendkívül gazdag tápanyagokban, csak az összetételben különböznek kissé.

A legutóbb készült tanulmányok kimutatták, hogy például a fekete (vagy lila) répa flavonoidjai antioxidáns, gyulladásgátló és mikróba ellenes tulajdonsággal rendelkeznek. A krónikus fertőzésektől is véd ez a répa fajta.

A sárgarépa több béta karotint és nagy mennyiségű likopent tartalmaz. Ezek segítségével megakadályozhatod a szívbetegségek és néhány rák fajta kialakulását.

Hogy készítsd el?

Főzés során sok tápanyag elvész belőle, de a fagyasztás nagyjából megőrzi. A legjobb, ha nyersen fogyasztod.

Reszelve salátában, vagy lényerővel feldolgozva, a reggeli vitamin-italodba keverve tehetsz legtöbbet az egészségedért.