DIÉTA

Ezért nehéz télen le­fogyni. Mu­tat­juk, mit csi­nálj más­ként

Nyá­ron min­dig könnyebb egész­sé­ge­sen ét­kezni és sokat mo­zogni: a me­leg­ben nem kí­ván­juk a nehéz éte­le­ket, rá­adá­sul a jó idő­ben szí­ve­seb­ben me­gyünk a sza­badba. A tél vi­szont mintha foly­ton aka­dá­lyo­kat gör­getne a fo­gyás út­jába. Meg­mu­tat­juk, mi ne­he­zíti a pá­lyát, és mit lehet tenni ezek­kel a ne­héz­sé­gek­kel.
címkék:

Mindenütt ott a kísértés

Forró csoki, krémlevesek, tészták, sütik, és zsíros, nehéz ételek – valljuk be, hogy ilyenkor ezeket kívánjuk, pedig tudjuk, hogy nem feltétlenül ezeket kellene ennünk. Ha pedig „jónak” és „rossznak” címkézed az ételeidet, és lelkiismeret-furdalással küzdesz azért, mert engedsz a kísértésnek, csak tovább nehezíted a saját dolgodat, mert a stressz épp hogy rávesz az érzelmi evésre.

Ahelyett, hogy rágörcsölnél a diétára, inkább tervezz okosan: engedj meg magadnak némi lazaságot, de ez is legyen a terv része. Például ebéd utánra porciózz ki magadnak pár kocka étcsokit. A lényeg, hogy meglegyen az az érzés, hogy ezt is megengedheted magadnak – így a többit is könnyebb lesz betartani.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
A legszívesebben hibernálnád magad

A hideg az edzéstől is sokszor elveszi a kedved, különösen, ha a szabadban szeretsz edzeni – végül is ki kívánkozik ilyenkor a fagyba, vagy az edzőterembe, ha be lehet bújni otthon a takaró alá? Szerencsére egy jó edzés kedvéért el sem kell hagynod a nappalidat, ráadásul ingyen megúszhatod az egészet. Az internet tele van remek videókkal, bármilyen időtartamban, műfajban és erősségben. Akár 10 perces adagokra is felbonthatod a napi mennyiséget. Az edzés viszont azért is fontos, mert ha sportolsz, több oxigén jut a sejtjeidhez, ez pedig bőven ellát energiával.

Tele vannak sóval az ételeid

Télen kevesebb friss ételt eszünk, a csomagolt és félkész ételekben pedig rengeteg a só. A konzerv zöldség, a zacskós leves, a tészta, a kenyér, a chips és a rágcsálnivalók mind valóságos sóbombák, ez pedig fokozza a vízvisszatartást. Ez pedig még akkor is plusz kilókat rak rád, ha egyébként odafigyelsz az étkezésedre – ráadásul puffadsz és rosszul is érzed magad tőle. A megoldás a belső hidratálás: igyál minél több vizet, mivel ez – bár furán hangzik – segít megszabadulni a felgyülemlett víztől. A káliumban gazdag ételek, például a banán, a paradicsom, az avokádó, az édesburgonya és a kókuszvíz is segítenek fenntartani a sóháztartás egyensúlyát.

Fotó. Pixabay
Fotó. Pixabay
Nem valami vonzóak a nyers zöldségek

Amikor hideg van, nem igazán a salátákat kívánjuk, sokkal inkább a zsíros, fűszeres, főtt ételeket. A zöldségleves viszont, ha jól készíted el, szuper zöldségforrás, és még jól is esik ilyenkor. A tejszínes krémlevesek helyett az alap legyen zöldség-alaplé. A sütőben sült és párolt zöldségek is jók ilyenkor: próbáld ki sütve a sütőtök mellett a paprikát, a répát, a fehérrépát és a kelbimbót is. De gyümölcsökből, például körtéből és almából is készülhet forró édesség egy kis fahéjjal és leheletnyi tejszínhabbal.

címkék: