DIÉTA

Ezért érzed magad éhes­nek dél­előtt akkor is, ha reg­ge­liz­tél

Lehet, hogy az egész­sé­ges­nek hitt reg­ge­lid volt a hibás: na­gyon nem mind­egy ugyanis, hogy mi kerül az asz­talra. Nem elég annyi, hogy le­mon­dasz a cuk­ros ga­bo­na­pely­hek­ről. El­árul­juk, mitől le­szel szinte azon­nal éhes.
címkék:

Korlátlanul eszed a gyümölcsöt

A gyümölcsturmix népszerű reggeli, hiszen könnyű elkészíteni, akár magaddal is viheted, és tele van vitaminokkal. Ám ha minden gyümölcsöt beleteszel, amit a hűtőben találsz, elronthatod, hiszen a gyümölcsök is tele vannak cukorral, még ha ez a cukor természetes is. Tegyél a gyümölcsök mellé (amelyekből legfeljebb egy csészényit használj) bőségesen zöldségeket is a turmixodba, ezekben ugyanis kevesebb a cukor.

A spenót nagyon jó ötlet, mivel felveszi a turmix többi hozzávalójának ízét. Az is jó megoldás, ha a gyümölcsöket tejjel vagy natúr joghurttal turmixolod össze, hogy az ital több fehérjét tartalmazzon. A 100 százalékos gyümölcsleveket viszont kerüld el a cukortartalmuk miatt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
Gluténmentes hozzávalókat veszel

Ha a palacsintát vagy gofrit gluténmentes lisztből készíted, számíts rá, hogy több lesz benne a szénhidrát, mint a hagyományos lisztben – az egyszerű szénhidrátokat pedig nagyon gyorsan feldolgozza a szervezet, fellökik, majd visszaejtik a vércukorszintedet, így azonnal kopogni kezd a szemed. Inkább készíts palacsintát egy érett banánból, két tojásból és két evőkanál kókuszlisztből. Ebben a finomságban elég egészséges zsír és fehérje van ahhoz, hogy sokáig jóllakottnak érezd magad.

Szereted a lekváros pirítóst

A lekváros pirítós a világ legkönnyebben elkészíthető reggelije, de szinte semeddig sem tart a hatása, hiszen szinte csak egyszerű szénhidrátokból áll. Jobban teszed, ha egy kis egészséges zsiradék és fehérje is kerül a tányérodra, hogy ne üljön hullámvasútra a vércukorszinted. Ha már kenyeret eszel, válaszd a teljes kiőrlésűt, és kend meg cukormentes lekvárral, és egyél hozzá egy pohár joghurtot, vagy idd a kávédat sok tejjel.

Fotó: Pinterest
Nem nézed meg, mit teszel a zabkásádra

Egy kis juharszirup, méz, aszalt gyümölcs – és már el is túloztad a cukorbevitelt. A zabkása tetejére inkább olajos magvakat, vagy kókuszchipset tegyél, és édesítőszerek helyett keverj bele egy összenyomott banánt. A fahéj is sokat dob a zabkása ízén, méghozzá cukor nélkül.

Rossz fehérjeport fogyasztasz

A fehérjepor jól jöhet a reggeli turmixhoz, ám van, amelyikben rengeteg cukor van. Amikor ilyesmit vásárolsz, mindig nézd meg, hogy elég alacsony-e a szénhidráttartalma. Ha így nem lenne elég édes a turmixod, édesítsd egy banánnal, de úgy, hogy ezzel azért még beleférj az egy csészényi gyümölcsbe.

Eközben a címlapon

Fotó: Pinterest
Nem szereted a kávé ízét

Ha rengeteg cukorral és tejszínhabbal iszod a kávét, ne csodálkozz, ha hamar megéhezel, hiszen ez alaposan felviszi a vércukorszintedet, amely így nagyon hamar vissza is esik majd. A kávéd legyen a lehető legegyszerűbb, vagy térj át a cukor nélküli teára. Ha mégis szeretnél valamilyen ízesített kávét inni, tegyél bele tejet és egy kevés vaníliakivonatot, fahéjat, vagy cukrozatlan kakaóport.

címkék: