TESTFACTOR

2X1 perc na­ponta: Meg­vál­toz­tatja éle­te­det a cso­da­gya­kor­lat

Ülő élet­mó­dot foly­tatsz, és nincs időd spor­tolni? Pró­báld ki a plan­ket! Ez a gya­kor­lat min­den iz­mo­dat meg­moz­gatja, és elég hozzá dél­előtt és dél­után egy-egy perc!

Ezt a gyakorlatot akár az irodában is elvégezheted, hiszen semmilyen felszerelés nem szükséges hozzá, és egy perc alatt vége is. Ha nincs benne rutinod, kezdd fél perccel délelőtt, és ugyanennyivel délután, majd fokozatosan növeld az időtartamot egy, illetve másfél percre. De vajon mit tapasztalsz majd, ha egy hónapig minden délelőtt és délután rászánsz egyetlen percet a gyakorlatra?

Fotó: Pinterest
Először kínosnak érzed majd

Végül is olyasmit csinálsz az irodában, és otthon is, ami látszólag nem odavaló. De vajon mennyivel lenne jobb, ha inkább elszívnál egy cigit a pihenőidődben? Hidd el, hamar megszokják majd a látványt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Megtanulod, milyen hosszú egy perc

Azt hitted, egy percig kitartani egy pózt semmiség? Eláruljuk: mindened remegni fog, mire letelik a kiszabott idő. Viszont napról napra megfigyelheted majd a haladást, ami önbizalmat ad a folytatáshoz.

Rájössz, hogyan tedd változatossá

Előbb-utóbb elkezdesz figyelni arra, milyen a tartásod, és hogyan lehetne még szebben kivitelezni a gyakorlatot. És mivel a hagyományos, vagy az alkartámaszos plank hamar unalmassá válik, azon kapod majd magad, hogy különféle plank-variációk után kutatsz az interneten.

Próbára teszi az akaraterődet

Elvégre annyi dolgod van! Jó lenne elhalasztani, kihagyni, tovább szaladni a dolgod után. De nem érdemes, hiszen így sem a tested, sem pedig az akaraterőd nem fejlődne.

Fotó: Pinterest
Hamar társakra találsz

Néhány nap múlva valószínűleg nem egyedül fogod csinálni az egész kihívást. Számíts rá, hogy megtetszik majd egy-két embernek, amit vállaltál, és beállnak melléd. Így nehezebb lesz engedni a kísértésnek, hogy kihagyd az egészet.

Eközben a címlapon

Kívánni fogod a kardioedzést

Ha túl sokat végzed ezt a statikus gyakorlatot, hamar rájössz majd, hogy szívesen futnál, ugrálnál egy kicsit. De ki tiltja meg, hogy munka után beiktass egy kis kocogást is ?

Energikusabb és erősebb leszel

Hamar megfigyelheted majd a plank izomerősítő hatását: először csak az fog feltűnni, hogy egyre könnyebben megy a gyakorlat, majd az is, hogy energikusabban ülsz vissza dolgozni, mint ahogyan tornázni kezdtél.