DIÉTA

Ez tör­té­nik a tes­ted­del, ha to­jás­fe­hér­jé­vel in­dí­tod a na­po­dat

A to­jás­ról rég­óta tud­juk, hogy a leg­jobb nap­in­dító éte­lek egyike. De mi tör­té­nik, ha csak a zsír­ban és ko­lesz­te­rin­ben sze­gé­nyebb fe­hér­jét fo­gyasz­tod el reg­ge­lire? Meg­mu­tat­juk.

Tele leszel

Ha két-három tojásfehérjét készítesz el reggelire, és eszel mellé egy kis zöldséget, például spenótot vagy hagymát, esetleg egy kevés gyümölcsöt, egész délelőttre eltelsz. Ne tarts a délelőtt 10 órás gyomorkorgástól!

Jobban bírod az edzést

Edzés előtt általában valami könnyűt érdemes enni, de egy nagy adag rántotta mindennek számít, csak könnyűnek nem. Két főtt tojás fehérje viszont mindennel ellát, amire sport közben szükséged lesz. Nem omlik össze a vércukorszinted, mint akkor, ha valamilyen szénhidrátban gazdag ételt eszel, de nem is ül a gyomrodban, mint a nehéz ételek.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Nem lesz unalmas, ha változatosan ízesíted

Az egész tojásból készített ételek változatossága végtelen, a tojásfehérjét viszont könnyű megunni, ha nem variálod az ízeket. Az elkészítésével is érdemes óvatosnak lenni, nehogy gumis állagúvá váljon.

Ne iktasd ki a sárgáját

A tojásfehérje-reggeli a színtiszta fehérjéről szól, de 3 napnál tovább ne tartsd. A sárgája is fontos, rengeteg ízt és textúrát ad a reggelidhez. Ráadásul a tojásnak ebben a részében található a tápanyagok, például a B-vitaminok, az E-vitamin, a D-vitamin, a vas, a cink és az agyműködést támogató kolin jó része található. A fehérjében ugyan rengeteg a fehérje, de az extrákat a sárgájától kapod. A sárgája zsírtartalma pedig a teltségérzéshez segít hozzá.