DIÉTA

Ez tör­té­nik a tes­ted­del, ha nem eszel több cuk­rot. Meg fogsz le­pődni!

Ha ki­ik­ta­tod az ét­ren­ded­ből a hoz­zá­adott cuk­rot, akkor egé­szen vá­rat­lan vál­to­zá­sok­kal szem­be­sülsz.

Azt már jól tudod, hogy a hozzáadott cukor és a fehér liszt is hozzájárul a plusz kilókhoz, így mindenképpen egészségesebb leszel, ha kiiktatod ezeket az étrendedből. Ám hogy pontosan milyen változásokat okoz a cukormentes élet, arról most olyan részleteket mondunk, melyek egy részére talán nem is számítanál.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. Bőröd megfiatalodik

Igen, valóban selymesebb, feszesebb és üdébb lesz a bőröd. A cukor molekuláris dominóhatást vált ki a testedben – emiatt a hámréteged veszít a rugalmasságából és szárazabbá válik. Szeretnéd csökkenteni a ráncosodás mértékét? Akkor mérsékeld a cukorbevitelt, és láthatóan kisimultabb leszel.

2. Leolvad a hasi zsír

Természetesen az egész testedre és a súlyodra kihat a változás. Különösen fontos és jó hír viszont, hogy a derék- és hastájon lerakódó makacs úszógumi a cukor csökkentésével látványosan apadni kezd. Itt ugyanis a zsír nemcsak a hámrétegek alatt halmozódik, hanem a belső szerveidben is, beépül a máj és a belek környékére, éppen ezért olyan nehéz megszabadulni tőle. A zsigeri zsírokra nézve viszont gyilkos döntés, ha cukormentes életmódra váltasz!

3. Energikusabbá válsz

Amikor fáradtak vagyunk, gyakran nyúlunk egy szelet csokoládé vagy más édesség után. A cukor ugyanis gyorsan bejut a véráramba, sok energiát ad, így újra tettre késznek érezzük magunkat. Ám amilyen gyorsan feltölt, olyan gyorsan el is múlik a hatása, így nyomában csak a fáradtság marad. A vércukorszinted ingadozásának csökkentése azt eredményezi, hogy az energiád stabilabbá és kiszámíthatóbbá válik, nem kell egész nap a fáradtság és a pörgés hullámvasútján ülnöd.

Eközben a címlapon

4. Csökken a szívbetegségek esélye

A cukor növeli a szív megbetegedéseinek valószínűségét. Így ennek a szervednek, tehát lényegében az életednek is óriásit szívességet teszel, ha csökkented az étrendedben ezt az édes mérget. Egy tanulmányból kiderült, azok, akik étrendjükben 20 százalék körüli mértékben cukor szerepelt, 38 százalékkal nagyobb valószínűséggel lettek szívbetegek, mint a vizsgált csoport azon része, akik 8 százalék körül tartották a cukorbevitelt a teljes kalóriafogyasztásukhoz képest.