DIÉTA

Ez a nők tö­ké­le­tes ét­rend­jé­nek titka

A kor elő­re­ha­lad­tá­val nem­csak az élet­mód és az ér­dek­lő­dés vál­to­zik, hanem a táp­anyag­szük­ség­let is. Va­gyis az az ét­rend, ami hu­szon­éves ko­rod­ban be­vált, nem biz­tos, hogy ké­sőbb is jó lesz. Meg­mu­tat­juk, mire fi­gyelj az egyes év­ti­ze­dek­ben.

Huszonéves korban

Ilyenkor vagyunk a legaktívabbak, és ilyenkor a leggyorsabb az anyagcserénk is, így ekkor még nyugodtan ehetsz egy kicsit többet. Persze arra nem árt figyelni, hogy ne értéktelen élelmiszereket fogyassz, hanem tápanyagokban gazdagokat, például teljes kiőrlésű gabonát, gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyeseket, tojást, húst és halat.

A B-vitamin extra energiával lát el, így a természetes élelmiszerek mellett érdemes akár táplálékkiegészítő formájában is magadhoz venni. A pattanásokat és egyéb bőrhibákat a cink tünteti el hatékonyabb, így egyél minden héten tökmagot, szezámmagot, csicseriborsót és sovány vörös húst.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Pinterest
30 felett

Ha még nincs gyereked, de szeretnél, érdemes a termékenységeddel is törődni: hagyd abba például a dohányzást, az alkoholfogyasztást. És ez nemcsak a nőkre vonatkozik, a férfiak termékenységét ugyanúgy befolyásolja az életmód!

Ebben az évtizedben az élet stresszesebbé válhat: nehezebb a munka, a család is igénybe vesz, sőt, esetleg pénzügyi nehézségeink is lehetnek. Ilyenkor is a B-vitamin segít, de a különösen nehéz időszakokban akár a ginseng étrendkiegészítők is hasznosak lehetnek.

Az első ráncok megjelenése ellen jó orvosság a rengeteg gyümölcs és zöldség, illetve ezek antioxidáns-tartalma. Táplálkozz minél színesebben, és a napi öt adag zöldség és gyümölcs helyett igyekezz elérni a hét adagot.

40 felett

A negyvenes időszak a legtöbb család életében különösen stresszes, és van, akinél már a hormonális változások is beindulnak. A férfiak hormonháztartása is felborulhat, ők is megélik a változókort. A stressz kiüríti a szervezet magnéziumraktárait, amelyeket sok zöld leveles zöldséggel és táplálékkiegészítőkkel tölthetsz fel. A magnézium segíti a stressz kezelését, és a jó alvást.

Eközben a címlapon

Az öregedés jelei, a ráncok ellen antioxidánsok szedésével védekezhetsz. A máj is segítségre szorul ebben az évtizedben, így jó, ha sok sötétzöld zöldséggel, hagymával és fokhagymával, valamint brokkolival, kelkáposztával és káposztával segítesz neki.

Fotó: Pinterest
50 felett

Ebben az évtizedben előtérbe kerül a szív egészsége, a szív- és érrendszeri problémák ugyanis ilyenkor már nemcsak a férfiakat, hanem a nőket is veszélyeztetik. Figyelj oda az ételeid sótartalmára, egyél sok zöldséget és gyümölcsöt, amelyben rengeteg a rost és az antioxidáns. És persze mozogj rendszeresen!

A látás romlása ellen a luteintartalmú ételek válnak be, ilyen például a spenót, a kelkáposzta, a brokkoli, a paprika, a sütőtök, valamint a tojás, amelynek a sárgája szintén sok luteint tartalmaz. Étrendkiegészítő formájában is pótolhatod a luteint.

A bőr öregedése ellen szintén a karotinoidokat tartalmazó narancssárga, sárga és zöld színű zöldségek és gyümölcsök hatnak, de kollagéntartalmú étrendkiegészítőt is szedhetsz.

60 felett

Ebben a korban a csontjaidra kell különösen odafigyelned: a kalcium és a D-vitamin a legfontosabb. A tejtermékek mellett a zöld színű zöldségekkel, a diófélékkel és a magvakkal, valamint egyes étrendkiegészítőkkel gondoskodhatsz a kalcium pótlásáról, de a rendszeres súlyzós edzés, valamint a kocogás, a tánc és a tenisz is segíthet a csonttömeg megőrzésében.

A halak húsában és a tengeri ételekben található omega-3 és omega-6 zsírsavak a bőröd öregedése ellenében hatnak, így ha sokat fogyasztasz belőlük, fiatalabbnak nézhetsz ki a korodnál. Az idegek és az agy működését a B12-vitamin támogatja, ez szintén a zsíros halakban és húsokban van nagyobb mennyiségben.

Fotó: Pinterest
70 felett

A korosodással az izmok veszítenek erejükből és tömegükből, ez pedig mozgási problémákat okozhat. Épp ezért érdemes aktívnak maradni, rendszeres mozgás beiktatni az életedbe. A kurkumát és halolajat tartalmazó étrendkiegészítők is hasznosak, mivel gátolják az ízületek gyulladásos folyamatait. A hal, az omega-3 és a kolin (ez utóbbi a legnagyobb mennyiségben a tojásban található) segíti az agy működését és a szellemi frissességet, de a gingko biloba is támogatja az agyi keringést.