DIÉTA

3 olcsó ma­gyar étel, ami úgy mű­kö­dik, mint a vi­ta­min

A téli ét­rend osz­lo­pos tag­jai nem­csak ele­gendő ener­gi­á­val lát­nak el, hanem arról is gon­dos­kod­nak, hogy meg­fe­le­lően mű­köd­jön az im­mun­rend­sze­red, és el­ke­rül­je­nek a téli be­teg­sé­gek.

A bélrendszerünkben közel 100 billió baktérium él, és ha ezek egyensúlya megfelelő, az az egészségünkre is jó hatással van. Épp ezért érdemes rendszeresen fogyasztani a legjobb probiotikus ételeket: a kefirt, a joghurtot és a savanyú káposztát. Fogyasztásukat pedig érdemes prebiotikumokat tartalmazó ételekkel, például zabpehellyel, teljes kiőrlésű gabonákkal, hagymafélékkel kiegészíteni. Ezekben ugyanis olyan nem emészthető összetevők vannak, amelyek változatlan formában jutnak végig az emésztőrendszeren, egészen a vastagbélig, és ott segítik a probiotikus, vagyis hasznos baktériumokszaporodását.

Fotó: Pinterest

De miért is fontos probiotikum-tartalmú élelmiszereket fogyasztani?

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az immunrendszerünk működése 80 százalékban a bélflóra állapotán áll vagy bukik. Vagyis aki azt szeretné, hogy elkerüljék a téli betegségek, jobb, ha gondoskodik a bélbaktériumok egyensúlyáról. De ha rendben van a bélflóránk, az az emésztésünkre is jó hatással van, a testsúlyunkat is képes karban tartani, sőt, egyes gyulladásos bélbetegségek megelőzésében is hatékony.

A jó baktériumok ráadásul a bőr szépségét is óvják, és akár még a kedélyállapotunkra is jó hatással lehetnek. Ez különösen akkor fontos, ha egyébként is sok a stressz az életedben.

Fotó: Pinterest

A kefir és a joghurt a probiotikus baktériumokon kívül rengeteg fehérjével is ellát, így a zsírégetésben is sokat segít. A-, B-, D-vitamin- és folsavtartalma, valamint a benne levő kalcium, magnézium, vas és jód a csontjainknak, fogainknak, izmainknak, idegeinknek és pajzsmirigyünknek tesz jót. A kefirt és joghurtot rendszeresen fogyasztók körében a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának is kisebb az esélye, mint azok között, akik soha nem esznek ilyesmit.

Fotó: Pinterest

A savanyú káposzta valóságos természetes multivitamin: a C-vitaminon kívül B1-vitamint, karotint, az ásványi anyagok közül pedig foszfort, kalciumot, káliumot, magnéziumot, nátriumot juttathatsz a szervezetedbe. Rosttartalma pedig még értékesebb táplálékká teszi, hiszen hosszú időre eltelít, probiotikus hatóanyagaival együtt pedig képes a bélflóra egyensúlyának helyreállításában.

Eközben a címlapon