INSIDER

El­ké­pesztő fo­tó­kon a szét­bom­bá­zott hár­mas metró, így még nem lát­tad

Kon­té­ne­rek, tör­me­lék­hal­mok, fel­sze­dett bur­ko­la­tok. Bár most még elég ré­misztő han­gu­la­tot árasz­ta­nak ezek a képek, a vég­ered­mény min­den bi­zonnyal olyan lesz, mint a 3-as metró fel­újí­tott új­pesti sza­ka­sza, amit már hasz­nál­nak az uta­sok.
  • Szerző: Ripost

Gőzerővel dolgoznak a munkások és a különféle munkagépek a hármas metró épp felújítás alatt álló szakaszán a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest végállomás között. A tervek szerint ennek a második szakasznak 2020 második felére el kell készülnie. A teljes átalakítást még 2017 novemberében kezdték el a Lehel tér és Újpest közötti szakaszon, amivel 2019 március legvégére el is készültek. Végül a középső, jelenleg is működő Nagyvárad tér és Lehel tér közötti középső szakasz befejezésével 2022-re számolnak. Így, ha minden jól megy, alig 3 éven belül már a teljes vonalon metrózhatunk és a pótlóbuszok is eltűnhetnek a metróvonal felett húzódó utakról.

Az alábbi képre kattintva galéria nyílik a felújítás jelenlegi állapotáról!

EZEKET OLVASTAD MÁR?
Nem csak az állomásokat vették kezelésbe a munkások, az alagútrendszer is megújul. Kicserélik a pályát, de felújítják a biztosítóberendezéseket is. Ügyelnek minden egyes részletre a Népligeti állomásnál is. A képre kattintva galéria nyílik a mostani állapotról! Fotó: m3felujitas.hu
Nem csak az állomásokat vették kezelésbe a munkások, az alagútrendszer is megújul. Kicserélik a pályát, de felújítják a biztosítóberendezéseket is. Ügyelnek minden egyes részletre a Népligeti állomásnál is. A képre kattintva galéria nyílik a mostani állapotról! Fotó: m3felujitas.hu

20 megállóból 18 azonnal akadálymentes lesz

A felújítás során korszerű és világos állomások épülnek, az alagútrendszert is rendbe teszik, az utasok az újpesti részen már megcsodálhatják, hogy milyen lesz, ha elkészülnek a régóta várt felújítással. Emellett a közlekedés is biztonságosabbá válik és a 20 megállóból 18 teljesen akadálymentessé válik a felújítás teljes befejezéséig, de a főváros ígérete szerint az Ecseri úti és Pöttyös utcai megállóknál is találnak valamilyen megoldást 2023 végéig.

Mozgólépcsők és liftek segítik a közlekedést.
Mozgólépcsők és liftek segítik a közlekedést.
Fotó: Sulyok László

A felszínen hozzá szoktak a pótláshoz

Az autósok először fanyalogva fogadták egy-egy szakasz felújításakor a pótlóbuszos rendszert, hiszen a forgalmas sugárutakon egy-egy sávot elvettek tőlük, hogy azon a buszok haladhassanak. Ám pont emiatt rengetegen tették le inkább az autójukat és buszoznak azóta, így a délelőtti és délutáni csúcsban már jobban lehet haladni.

A Nagyvárad térnél fordulnak a pótlóbuszok.
A Nagyvárad térnél fordulnak a pótlóbuszok.
Fotó: Markovics Gábor

Nem csak a metrót pótolják

A fővárosi közlekedés jócskán a feje tetejére állt a nyári szünidő beköszöntével. Nem csak a hármas metró egy szakaszán pótolják buszokkal a síneken guruló szerelvényeket, hanem az Európa legforgalmasabb villamosvonalának számító nagykörúti 4-es és 6-os vonalán is. Nyáron felújítják a hatalmas igénybevételnek kitett pálya Corvin-negyed és a dél-budai végállomások közötti szakaszát, de július közepétől a Széll Kálmán tér és a Margit híd budai hídfője közötti szakaszt is ellepik a munkagépek, ez pedig ideiglenesen megváltoztatja a budai fonódó villamosok közlekedését is.

A Corvin-negyedtől Dél-Buda felé is pótlóbuszok közlekednek a villamosok helyett.
A Corvin-negyedtől Dél-Buda felé is pótlóbuszok közlekednek a villamosok helyett.
Fotó: Keller Mátyás