MEDICINA

Elárulták a kutatók, ha ezt eszed, tovább élsz!

A hosszú élet titkát sokan sokféleképpen próbálták már megfejteni. Pedig lehet, hogy a tányérodon érdemes keresni a csodaszert.
  • Szerző: Ripost

Az, hogy meddig élsz, és milyen egészségügyi problémákkal kell megküzdened, több tényezőtől függ: a családi háttér ugyanúgy szerepet játszik benne, mint az életmódod. Ez utóbbinak viszont nagyon fontos része, hogy mi kerül a tányérodra. Megmutatjuk, melyek azok az ételek, amelyek segítenek, hogy hosszú, egészséges életet élhess.

Hüvelyesek

A lencse, a bab, a borsó mind remek növényi fehérjeforrások, segítenek abban, hogy a vércukorszinted egyenletes maradjon, és ne törjenek rád falásrohamok. Rosttartalma a bélflórádat is rendbe teszi, ez pedig javítja az immunrendszer működését, enyhíti a gyulladásos folyamatokat, sőt, még a lelkedre is hat.

Tojás

Ismét egy kiváló fehérjeforrás. A magas koleszterintartalma miatt sokszor rossz hírét keltették már, a legújabb kutatások szerint viszont a rendszeres tojásfogyasztás csökkenti a stroke kockázatát.

Zöld leveles zöldségek

A zöld leveles zöldségek, mint például a spenót vagy a kelkáposzta, tele vannak a többek között a vörös vérsejtek képződését segítő folsavval, és antioxidáns hatású karotinoidokkal.

Keresztesvirágúak

A brokkoli, a karfiol és társai a szervezet méregtelenítő folyamatait segítik. A női hormonok egyensúlyát is támogatják, ezzel pedig segítik egyes hormonfüggő daganatok (pl. mellrák) megelőzését.

Extra szűz olívaolaj

Egészséges zsírsavai gyulladáscsökkentő hatásúak, segítenek a vérnyomás csökkentésében, ezzel védve a szív és az érrendszer egészségét, és javítják a szervezet inzulinérzékenységét.

Édesburgonya

A hosszú életet segítő hatásáról elhíresült okinawai diéta egyik alapanyaga. Tele van antioxidáns hatású karotinoid vegyületekkel, rosttal és káliummal.

Erjesztett ételek

Az erjesztett ételféleségek, mint például a kefir, a savanyú káposzta, vagy a kovászos uborka rendben tartják a bélflórádat. Ez pedig szinte létfontosságú az immunrendszer működése szempontjából. A megfelelő bélflórának egyre több jó hatását fedezik fel, egyes kutatások szerint például az autoimmun betegségek kialakulását is segíthet megelőzni.

Tea

A tea minden fajtája erőteljes antioxidáns hatású vegyületek tárháza. A zöld tea a fogyásban is segíthet, és egyes daganatos betegek megelőzését is támogatja, míg a fekete teát a csontritkulás megelőzésével hozták összefüggésbe.

Szilva

A szilva a többi sötét vöröses-lilás gyümölccsel együtt rengeteg erős antioxidáns vegyületet tartalmaz. Ezek a vegyületek segítenek megelőzni a környezeti hatások, vagy az idő múlása által kiváltott sejtkárosodásokat.