TESTFACTOR

El­árul­juk, mit ér­de­mes enni, ha hul­lik a ha­junk

Nem fi­gyelsz oda az ét­ke­zé­sedre? Ez bi­zony elő­ször a hajad ál­la­po­tán fog meg­lát­szani. Cso­da­sam­pon és mé­reg­drága kon­di­ci­o­náló sem he­lyet­te­síti a táp­anya­go­kat. Ha sze­ret­nél egész­sé­ges, dús, fé­nyes haj­ko­ro­nát, akkor be­lül­ről lásd el a szer­ve­ze­te­det a leg­szük­sé­ge­seb­bek­kel.

Miért hullik a hajunk?

Ha nem táplálkozunk egészségesen, és nem visszük be naponta a szerveink működéséhez szükséges tápanyagokat, akkor szervezetünk azt a hajunkból pótolja.

Ha nem figyelünk oda a kiegyensúlyozott diétára, akkor hajunk hullani kezd, és fényét, rugalmasságát vesztve, töredezetten lebeg.

EZEKET OLVASTAD MÁR?
Az állapotán nem segít a külsőleg bevitt sampon, hajápoló balzsam, szérum, olaj. Akkor sem, ha egy vagyont költöttünk rá.

A hajat belülről, megfelelő táplálkozással lehet széppé varázsolni. Ehhez elsődlegesen fontos, hogy értékes ételeket fogyasszunk, a belőlük nyert tápértéket kiváló felszívódással, emésztéssel hasznosítsuk.

Mutatjuk azokat a hajbarát élelmiszereket, melyek fogyasztásával biztosíthatjuk hajunk egészségét, fényét, tömegét.

TESTÉPÍTŐ ÁLLATI FEHÉRJÉK

Tojás, a hajépítő

Proteintartalma mellett növekedést serkentő B-vitamint, nagy mennyiségben A-, D-, E-, K-vitamint és nélkülözhetetlen zsírsavakat tartalmaz. Napi 1 tojás fogyasztásával sokat tehetünk hajunk állapotáért.

Lazac, a hajnövesztő

A lazacban található zsírsavak jó hatással vannak nem csak a haj növekedésére, de az agy, a vérerek, a bőr működésére is. Rendkívül gazdag vitamin-, ásványi anyag- és fehérjetartalmának köszönhetően a legkiválóbb forrás a hajhullás megállítására, a tápanyagraktár feltöltésére. Ideális, ha hetente kétszer fogyasztunk lazacot.

Eközben a címlapon

Marhahús, a hajdúsító

A marhahús cinkben, vasban, B-vitaminban és fehérjékben gazdag. A zsírszegényen, roston sütve vagy párolva elkészített marhahússal sokat tehetünk az egészséges, dús hajkoronáért. Hetente kétszer iktassuk a diétánkba.

OLAJOS MAGVAK

Diófélék, mandula, mogyoró, kesudió a fényes, erős hajért

Ezek a csonthéjasok értékes kiegészítőként szolgálnak. Naponta csak félmarékkal fogyasszunk belőlük, mert a kalóriatartalmuk igen magas. Értékes zsírsavakat, E- és B- vitamint, a legfontosabb ásványi anyagokat és sejtöregedést gátló fitonutrienseket tartalmaznak. Egy kis dobozkában vagy zacskóban mindig legyen nálunk pár szem. Hirtelen éhség esetén ezt nassoljuk.

ZÖLDSÉGEK

Spenót, az antioxidáns raktár

Spenótot, vagy más sötétzöld leveles zöldséget naponta nagy mennyiségben is fogyaszthatunk, mert kalóriatartalmuk rendkívül alacsony. A nélkülözhetetlen antioxidánsokat, vitaminokat és a legszükségesebb ásványi anyagokat beszerezhetjük velük anélkül, hogy veszélybe kerülne az alakunk.

Édesburgonya, a hajhagymaerősítő

Béta-karotin tartalma serkenti a hajhagymák növekedését, hozzájárul a bőr és a fejbőr egészségéhez. Vasban, rézben, cinkben is gazdag. Készítsünk belőle isteni krémlevest, pürét vagy csak süssükmeg a sütőben. Az édesburgonya mellett a sütőtök és a sárgarépa is hasonló hatású a hajhagymákra. Bármelyiket beiktathatjuk a napi menünkbe.