DIÉTA

Egy­ér­telmű jelek, hogy te is cu­kor­függő vagy

Azt hi­szed, egész­sé­ge­sen ét­ke­zel, mégis el­fá­radsz evés után és pat­ta­ná­said van­nak? Van egy rossz hí­rünk: ez a cu­kor­füg­gő­ség jele. Ezzel a rossz szo­kás­sal azon­ban vi­szony­lag könnyű fel­hagyni.

A cukor még a látszólag ártalmatlan ételekben is ott lehet, így könnyen lehet, hogy akkor is cukorfüggő vagy, ha ezt korábban nem hitted volna magadról. A feldolgozott ételek, amilyen például a gyümölcslé, vagy a zsírszegényként hirdetett finomságok esetenként tömve vannak cukorral, így akkor is sokat fogyaszthatsz ebből az egészségtelen eledelből, ha azt hitted, hogy egészségesen táplálkozol.

Számos jelből észreveheted, ha belecsúsztál a cukorfüggőség csapdájába. Szerencsére nem olyan nehéz kimászni belőle, a természetes szerek ebben is segíthetnek. Eláruljuk, milyen tünetekre érdemes felfigyelned.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Időnként rád tör az ellenállhatatlan cukorroham

A szervezeted cukortoleranciája minden cukormorzsával egyre nő. Vagyis egyre édesebb ételekre vágysz, egyre nagyobb adagra van szükséged belőle, hogy jól érezd magad – nem csoda, ha néha úgy érzed, hogy a falat kaparod a csokiért. A fahéj viszont segíthet beállítani a vércukorszintedet, és az étkezések utáni inzulinszint kiugrásokat is mérsékelheti. Szórd meg vele a zabkását, vagy a gyümölcssalátát.

Fotó: Pinterest
Étkezés után fáradtnak érzed magad

A cukor időlegesen ugyan energiát ad, hamarosan azonban zuhanni kezd a vércukorszinted, amitől rettenetesen elfáradsz. Ilyenkor akár egy falásroham is elindulhat, mivel újabb cukoradagtól reméled az energiát. A krómot tartalmazó táplálékkiegészítők segíthetnek, mivel ez a nyomelem többek között a szénhidrát-anyagcserére is hatással van.

Hangulatváltozásaid vannak

A cukor a hangulatodra is hatással van, mivel csökkenti a hangulatjavító anyagok termeléséhez szükséges vegyületek szintjét a szervezetben. Lehet, hogy nem is tudod, hogy a korábban elfogyasztott cukortól vagy ideges és ingerlékeny. A magnézium viszont segíthet a rossz hangulaton, az idegességen, jobban alszol tőle, sőt, még a memóriád is javul.

Gyakran puffadsz

A puffadásért elsősorban az ételekben megbúvó gyümölcscukor, vagyis fruktóz a felelős. Az emésztési nehézségekre azonban szintén jó hatással van a vércukorszint csökkentésére is képes fahéj.

Eközben a címlapon

Fotó: Pinterest
Nehezen adod le a hasi zsírt

A súlyfeleslegre természetes módon a legtöbben az étrendünk megváltoztatásával reagálunk. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy a hasi zsírpárnákért a cukor kiemelten felelős. A segítség a rostokban gazdag, és természetesen cukormentes diéta mellett a rendszeres mozgás és a Gymnema sylvestre levél kivonatát tartalmazó étrendkiegészítők lehetnek (ezek már a magyar bioboltokban is fellelhetők).