MEDICINA

Ebből a hagy­má­ból egyél töb­bet télen! Na­gyon egész­sé­ges

Rend­kí­vül egész­sé­ges ez a hagy­ma­féle, ener­gia­tar­talma cse­kély, de je­len­tős vi­ta­min- és ás­vá­nyi­a­nyag-for­rás. Fo­gyassz be­lőle télen minél töb­bet, mu­tat­juk, pon­to­san miért.

A póréhagyma az emberiség egyik ősi kultúrnövénye. Már az ókori Egyiptomban is ismerték, de a görögök és a rómaiak is előszeretettel fogyasztották.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. A póréhagyma tartalmaz egy speciális összetevőt: a kempferolt, ami véd a rákos sejtek kialakulásától. A keringési rendszerre is jó hatással van. Gyulladáscsökkentő hatású.

2. Bár 90%-ban vizet tartalmaz, ásványi anyagokban, rostokban, vitaminokban igen gazdag. Nagyobb mennyiségben tartalmaz B6-vitamint, C-vitamint és folsavat, vasat, foszfort, káliumot, magnéziumot. Élettani szempontból fontos tápanyagokat: cinket, mangánt, szelént. Télen nehezen jut a szervezet a szükséges tápanyagokhoz, így mindenképpen fogyassz belőle.

3. Remek a magas vérnyomás, magas koleszterinszint megelőzésére, kordában tartására is.

4. A várandósoknak is jót tesz, ha minél többet fogyasztanak belőle a folsavtartalma miatt, ami a magzat fejlődésében játszik fontos szerepet.

5. Segít az idegrendszer karbantartásában, javítja a koncentrálóképességet, a memóriát.

Eközben a címlapon

6. Levét keverheted zellerrel, sárgarépa levével méregtelenítő hatása miatt.

7. A póréhagymában lévő antioxidáns késlelteti a bőr öregedését is.