DIÉTA

Na­gyon durva la­vi­nát in­dít­hat el az üdí­tő­ita­lok cu­kor­adója

Döb­be­ne­tes kö­vet­kez­te­tésre ju­tott egy or­vosi ta­nul­mány: amennyi­ben be­ve­ze­tik az üdí­tő­ita­lok cu­kor­adó­ját, dur­ván meg­ugor­hat az al­ko­ho­los ita­lok for­galma. De az sem ki­zárt, hogy egy ke­res­ke­delmi trükk miatt még több cuk­ros lö­tyit isz­nak majd az em­be­rek.
  • Szerző: ripost

Áprilisban életbe lép az üdítőitalok cukoradója Nagy Britanniában. A  törvény elsősorban a gyerekelhízástszeretné megakadályozni.  Az új helyzetben a gyártók lehetőséget kapnak arra, hogy csökkentsék az üdítőitalok cukortartalmát, illetve hogy valódi szűrt gyümölcsleveket forgalmazzanak, mert ezeket nem terheli adó.  

Fotó: 123RF
EZEKET OLVASTAD MÁR?

A tanulmány arra figyelmeztet, hogy az adóemelés látszik majd a fogyasztói árakon is. A kutatók szerint viszontfélő, hogy ha nő a cukros üdítők ára, akkor az emberek inkább olcsóbb alkoholtartalmú italokat fognak vásárolni- ezeknek ugyanis hasonló, vagy még magasabb a cukortartalmuk.

Másik gond lehet, hogy a vevők kihasználják majd a kereskedelem által régóta alkalmazott trükköt, és rámennek a gazdaságos vásárlásra. Ezentúl inkább nagy kiszerelésben veszik majd meg a cukros italokat, így akár olcsóbban is kijöhetnek, viszont szinte borítékolható, hogy nem fognak kevesebbet fogyasztani belőlük, sőt...

Magyarországon 2010 óta adóztatják meg a magas cukortartalmú üdítőket, lekvárokat, alkoholos frissítőket - igaz nem cukoradó, hanem népegészségügyi termékadó címen.